نسخه چاپی

وزیر دادگستری سوریه: قطعنامه شورای امنیت پاسخی به خواسته دمشق است

وزیر دادگستری سوریه گفت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه، پاسخی به خواسته دمشق است كه به دنبال دور كردن ملت سوریه از جنگ است.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، احمد نجم الدین افزود سیاست سوریه از سال 1973میلادی بر دور کردن ملت این کشور از جنگ و آثار ویرانگر آن است. این یک سیاست خردمندانه است و هر بار نیز توانسته است کابوس جنگ را دور کند و نمونه های فراوانی برای این سیاست وجود دارد.
نجم الدین گفت قطعنامه 2018شورای امنیت سازمان ملل متحد، واضح و روشن است و اگر کسی بخواهد از آن تفسیر نادرستی کند نمی تواند چنین کاری را بکند و کسی سر خود نمی تواند کاری بکند بلکه به تدابیر شورای امنیت نیاز دارد. کسی گمان نکند می تواند هر طور بخواهد به زور متوسل شود یا می تواند تفسیر نادرستی کند تا به هر نوع از تجاوز دست بزند. این قطعنامه، همه طرفها را مسئول اجرای بندهای قطعنامه و ممنوعیت به کارگیری سلاحهای کشتار جمعی به ویژه سلاحهای شیمیایی کرده است.
این مقام سوری افزود همچنین موضوع همکاری با سازمان ممنوعیت به کارگیری تسلیحات شیمیایی و همکاری برای فراهم آوردن همه تسهیلات برای حل وفصل سیاسی بر اساس مفاد نشست ژنو مطرح شده است.

واحد مرکزی خبر

۱۳۹۲/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...