نسخه چاپی

دارایی‌ صدام در فرودگاه مسكو

سازمان بدر در واكنش به زمزمه‌های تحویل پرونده امنیتی عراق به این سازمان تاكید كرد قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش نما به نقل از فارس، تکذیب لغو سفر مالکی به آمریکا، کشف بخشی دارایی‌های صدام در فرودگاهی در مسکو، ادعای روزنامه کویتی درباره سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا، واکنش سازمان بدر به زمزمه‌های تحویل پرونده امنیتی عراق به این سازمان، واکنش بغداد به مذاکرات ایران و آمریکا و احتمال تعویق تصویب قانون انتخابات در پارلمان عراق از جدیدترین تحولات عراق است.

تکذیب لغو سفر مالکی به آمریکا

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی اخبار منتشر شده درباره خودداری «باراک اوباما» از دیدار با نوری مالکی را بی اساس دانست و اعلام کرد که سفر مالکی به آمریکا اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی انجام خواهد شد.
«سامی العسکری» از سران ائتلاف دولت قانون، تأکید کرد که اخبار منتشر شده درباره لغو سفر مالکی به سبب خودداری اوباما از دیدار با او دروغ است و این سفر در دستور کار قرار دارد و موعد آن نیز تغییر نکرده است.
پیش از این روزنامه القبس کویت مدعی شده بود که سفر مالکی که قرار بود به مناسبت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شود به علت خودداری اوباما از دیدار با مالکی لغو شد.



کشف 20 میلیارد یورو در فرودگاهی در مسکو که احتمالاً متعلق به صدام حسین بوده



یک روزنامه روسی خبر داده که محموله‌ای 200 تنی که حاوی ارز اروپایی است و مقدار آن حدود 20میلیارد یورو برآورد می‌شود در گمرک فرودگاه بین المللی «شریمیتیوف» این کشور نگهداری می‌شود.



بر اساس اسنادی که این روزنامه منتشر کرده این مبلغ در سال 2007 میلادی توسط یک فرد ناشناس ایرانی به نام «فرزین کروریان مطلق» از آلمان وارد مسکو شده بی آنکه مشخص شود قرار است به چه کسی داده شود و برای همین گمرک فرودگاه تا روشن نشدن موضوع آن را نگه خواهد داشت. یک منبع مطلع امنیتی در عراق احتمال قوی داده که این مبلغ متعلق به صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق بوده باشد که بر اساس آمار مجله فوربس سومین فرد ثروتمند در جهان بود اما پس از دستگیری‌اش در عراق سرنوشت اموال او مشخص نشد.



ادعای دروغین روزنامه کویتی درباره دیدار مالکی و اوباما

روزنامه کویتی «القبس» روز شنبه نوشت که «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده، با درخواست نوری مالکی برای دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد موافقت نکرده است.



این روزنامه ادعا کرد به رغم اعلام قبلی سفر مالکی به نیویورک او به این سفر نرفت و علت آن خودداری اوباما از موافقت با دیدار دو جانبه بوده است و در نتیجه «خضیر الخزاعی» معاون رئیس جمهور، ریاست هیئت عراقی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را بر عهده گرفته است.



این روزنامه علت این تصمیم اوباما را خشم آمریکا از سیاست‌ها و عملکرد نوری مالکی دانسته است و افزوده که آمریکا نمی‌خواهد در موضع حامی نوری مالکی به نظر آید.



سازمان بدر: قرار نیست پرونده امنیتی را به دست گیریم

«قاسم الاعرجی» رئیس فراکسیون بدر در مجلس عراق، تأکید کرد که قرار نیست پرونده امنیتی کشور به دست نیروهای بدر بیافتد زیرا سازمان بدر بخشی از روند سیاسی کشور است و اداره پرونده امنیتی را مسئولیت همگانی می‌داند.



او با اشاره به اظهارات اخیر «سیدصدرالدین القبانچی» از سران مجلس اعلای اسلامی عراق، درباره واگذاری پرونده امنیتی به نیروهای مخلص بدر، گفت که بابت این اعتماد از ایشان بسیار متشکریم.

وی افزود که این سخن نشان می‌دهد که ایشان چه نگاه شرافتمندانه‌ای به نیروهای بدر دارد.



او افزود که سازمان بدر مانند همه گروه‌های نظامی اپوزیسیون بر اساس قانون ادغام نیروهای نظامی در ارتش عراق خلع سلاح و بخش نظامی‌اش منحل و در ارتش عراق ادغام شده است.



استقبال مالکی از مذاکرات تهران - واشنگتن

نخست وزیر عراق، طی بیانیه‌ای رسمی از بهبود نسبی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده استقبال کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر مالکی که روز شنبه منتشر شد او در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که رویکرد جدید جمهوری اسلامی به نمایندگی دکتر حسن روحانی و رویکرد ایالات متحده به نمایندگی باراک اوباما را قدر می‌نهد و آن را در مسیر یافتن راه حل مسالمت‌آمیز بر اساس مصالح مشترک دو کشور و پایان دادن به تنش‌هایی که هزینه‌اش را منطقه و جهان می‌پرداخت می‌داند.



مالکی افزود که عراق با ایمان به این که حل این اختلافات در راستای مصالح دو کشور و کل منطقه و جهان است گام‌های مهمی در این راستا برداشت و دو نشست در بغداد میان هیئت‌های ایرانی و آمریکایی برگزار شد.



وی تأکید کرد که عراق به روند تحولات در روابط دو کشور بسیار خوش‌بین است.



بر اساس این بیانیه عراق آمادگی خود را برای موفقیت این رویکرد اعتدالی اعلام کرده و ابراز امیدواری کرده که این رویکرد بر روابط همه کشورهای جهان و منطقه سایه اندازد و آب شدن یخ این روابط نتیجه اراده ملت‌ها در برقراری روابط دوستانه و همکاری مشترک برای حل اختلافات است.



احتمال تاخیر در تصویب قانون انتخابات پارلمانی عراق

به گزارش کرد پرس «شریف سلیمان» عضو فراکسیون همپیمانی کردستانی در مجلس نمایندگان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «البغدادیه نیوز» گفت: احتمال دارد بررسی و تصویب قانون انتخابات پارلمانی یا بازنگری در آن تا بعد از تعطیلات عید قربان به تعویق بیافتد.



سلیمان افزود: مشکلات قانون انتخابات زیاد و عمیق است و این مشکلات هنوز پا برجا است و هیچگونه مشکلی از این قانون تاکنون حل نشده و مستلزم بررسی زیاد است.



وی گفت:مجلس نمایندگان عراق در جلسه سه شنبه و جلسه روز پنجشنبه آینده نمی‌تواند این قانون را بررسی و تصویب کند به همین دلیل احتمال دارد بررسی و تصویب این قانون تا بعد از تعطیلات عید قربان در عراق به تعویق بیافتد.

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...