نسخه چاپی

فرد متهم به جاسوسی برای ایران در دادگاه رژیم صهیونیستی

رویترز گزارش داد كه مردی كه به جاسوسی برای ایران متهم شده است در یك دادگاه رژیم صهیونیستی حاضر شد، گرچه برخی تحلیل‌گران اسراییلی زمان‌بندی آن را زیر سوال برده‌اند و معتقدند این اتفاق تلاشی برای بی‌اعتبار كردن تلاش‌های دوستی جدید تهران در قبال واشنگتن است.

به گزارش نما، دولت رژیم صهیونیستی، علی منصوری‌،مرد ۵۵ ساله ایرانی که شهروند بلژیک است را به تلاش برای جاسوسی برای ایران متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این رژیم مدعی شده است که منصوری عکس‌هایی از بیرون سفارت آمریکا در تل‌آویو گرفته بود و قصد داشت در تلاش برای پنهان نگه داشتن تلاش‌هایش برای جاسوسی کسب و کار تجاری در اسراییل را آغاز کند.

یک مقام رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران گفت که عکس‌برداری منصوری در بیرون سفارت‌ آمریکا (که به گفته رویترز نمای بیرونی آن را می‌توان در تصاویر اینترنتی مختلف یافت) تلاشی برای‌،جمع‌آوری اطلاعات برای یک حمله تروریستی احتمالی بود.

میکال اوکابی،‌ وکیل منصوری نیز این اتهام را به چالش کشید.

پس از جلسه دادگاه روز دوشنبه در تل‌آویو که در آن منصوری صحبت نکرد و قرار شد هشت روز دیگر را نیز در بازداشت به سر ببرد، اوکابی در جمع خبرنگاران گفت: تصویر وحشتناکی که نیروهای امنیتی شین بت ترسیم کرده‌اند پیچیده‌تر است و این ادعا که موکل من برای انجام حملاتی در اسراییل به این جا آمد به دور از واقعیت و بی اساس است.

برخی تحلیل‌گران اسراییلی زمان‌بندی این اتفاق را زیر سوال برده‌اند‌، چرا که خبر دستگیری منصوری روز یکشنبه و چند روز پس از تماس تلفنی رییسان جمهور ایران و آمریکا اعلام شد.

به گزارش رویترز، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از پاسخ به اینکه آیا تصمیم علنی شدن پرونده منصوری تحت تاثیر سفر نخست وزیر این رژیم به آمریکا قرار گرفت خودداری کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که شین بت که تحت نظارت دفتر بنیامین نتانیاهو قرار دارد معمولا برای افشای جزییات پرونده‌های جاسوسی عجله نمی‌کند و تصادفی نیست که این کار در آستانه سفر نتانیاهو (به آمریکا) اتفاق افتاد. اسراییل در تلاش است ایرانیان را خجالت زده کند تا با موج موفقیت آمیز روابط عمومی حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آمریکا مقابله کند.

خبرنگار امور نظامی رادیو اسراییل نیز گفت که شین بت به دلیل منافع ملی تصمیم به افشای این پرونده گرفت، یعنی به دلیل سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل.

۱۳۹۲/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...