نسخه چاپی

هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا – دبي؛

خاص ترین تیم جهان، چهارمین حریف والیبال ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال كره جنوبی كه به دلیل استفاده از سبكی قدیمی در بازی اش جایگاهی خاص در میان تیم های جهان پیدا كرده است، چهارمین حریف ایران در هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم های ایران و کره جنوبی امروز چهارشنبه از ساعت 13:30 ( به وقت تهران) در سالن حمدان بن محمد بن راشد شهر دبی به مصاف هم می روند.
کره جنوبی یکی از رقیبان سنتی والیبال ایران درسطح قاره کهن محسوب می شود و پس از ژاپن با 4 طلا، 3 نقره و 8 برنز در رده دوم پر افتخارترین تیم های آسیایی قرار دارد. این تیم به همراه ژاپن، استرالیا و چین تنها تیم های قاره کهن محسوب می شوند که در تمام ادوار مسابقات والیبال قهرمانی آسیا شرکت کرده اند.

کره جنوبی به جز یک دوره، در پانزده دوره دیگر همواره در میان سه تیم برتر آسیا قرار داشته است که این نشان از تداوم قدرتمندی این تیم دارد.

میانگین سنی بازیکنان کره جنوبی 25.1 و میانگین قد، ارتفاع اسپک و ارتفاع دفاع دو دست بازیکنان این تیم به ترتیب 192، 315 و 305 سانتی متر است.

هدایت این تیم را پارک کی وون بر عهده دارد که از سال 2003 تا 2005 سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده داشت و تیم کشورمان در زمان هدایت او توانست به نخستین پیروزی تاریخ خود مقابل کره دست پیدا کند.

نوید مشجری آنالیزور تیم ملی والیبال ایران که فیلم بازی های کره جنوبی در لیگ جهانی، انتخابی المپیک و سه مسابقه برگزار شده در این دوره از رقابت ها را بررسی کرده است درباره این تیم گفت: سبک بازی کره جنوبی یک فرق بزرگ با تمام تیم های جهان دارد و آن نحوه قرار گرفتن بازیکنان این تیم در میدان است. سیستمی که کره ای ها از آن استفاده می کنند متعلق به حدود 20 سال قبل است و دیگر جایی در والیبال مدرن جهان ندارد.

وی ادامه داد: در تمام تیم های حا حاضر والیبال جهان وقتی پاسور در منطقه یک قرار می گیرد، دریافت کننده، سرعتی زن و پشت خط زن به ترتیب در مناطق دو تا چهار قرار می گیرند اما در تیم کره جنوی یک بازیکن سرعتی زن در کنار پاسور قرار می گیرد. این مسئله باعث می شود سیستم چرخش بازیکنان این تیم با همه تیم های جهان متفاوت باشد. این ویژگی فرصت استفاده از کارهای ترکیبی را در اختیار کره ای ها قرار می دهد.

آنالیزور تیم ملی والیبال ایران درباره بازیکنان تاثیرگذار کره جنوبی گفت: محوری ترین بازیکن این تیم جئون کوانگین است که در پست دریافت کننده بازی می کند و پرش های خوب و اسپک های قدرتمندی دارد. کوانگین به همراه کیم جئونگوان و کواک سئونگسوک سه بازیکن کره جنوبی هستند که سرویس های پرشی خوبی می زنند.

وی تصریح کرد: کره جنوبی در این دوره از رقابت ها فقط از یک پاسور استفاده می کند که او هم بیشتر از کارهای ترکیبی در خط حمله بهره می برد.

مشجری خاطر نشان کرد: تاکتیک ما در مسابقه با کره جنوبی این است که با سرویس های خوب و هدفمند کارهای ترکیبی در این تیم را با مشکل مواجه کنیم. در این صورت حدود 40 درصد حملات کره جنوبی از دور خارج می شود و کار سختی برای رسیدن به پیروزی نخواهیم داشت.

۱۳۹۲/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...