نسخه چاپی

غلامحسین حیدری: كاهش جمعیت كیفری زندانها سیاست اصلی دستگاه قضایی است

رئیس كل دادگستری استان یزد با بیان اینكه كاهش جمعیت كیفری زندانها سیاست اصلی دستگاه قضایی است گفت: قضات باید تلاش كنند تا افرادیكه استحقاق زندان را ندارند با اجرای این دستور العمل به زندان فرستاده نشوند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامحسین حیدری در نشست قضایی دادگستری کل استان یزد که با حضور قضات این استان برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بر پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزش های انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: 38 درصد از نیروهای قضایی و اداری دادگستری استان از خانواده معظم شهداء، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان هستند.
وی با تاکید بر کاهش تعداد مجرمین در جامعه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تا آنجا که در توانش است باید از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کند.
رئیس کل دادگستری استان بر اجرای بخشنامه و دستورالعمل های سلامت نظام اداری و جلوگیری از فساد در حوزه های قضایی استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دادگستری استان یزد از سالمترین دادگستری ها است و قضات و کارمندان این دادگستری با سلامت کامل اداری انجام وظیفه می کنند.
وی تصریح کرد: مشکلات دادگستری های سراسر استان باید مدیریت شود و ضمن تفاهم کامل بین مجموعه حل و فصل شود.
حیدری در بخش دیگری از سخنانش خواستار همکاری مسئولان قضایی استان با ادارات متصدی حفظ بیت المال نظیر اداره کل منابع طبیعی و سازمان مسکن و شهرسازی شد.
وی همچنین اظهار داشت: قضات باید با رعایت صلاحیت شوراهای حل اختلاف در پرونده ها، اینگونه پرونده ها را برای رسیدگی به شوراها ارسال کنند تا از ورود بی رویه پرونده ها به دادگستری جلوگیری شود.
گفتنی است در این نشست روسای دادگستری های شهرستان های استان نیز به بیان مشکلات حوزه های قضایی خود پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

۱۳۹۲/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...