نسخه چاپی

بقايي:

سكوت روحانی در مقابل درخواست كمك به دانشگاه احمدی نژاد

عکس خبري -سکوت روحاني در مقابل درخواست کمک به دانشگاه احمدي نژاد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق با اشاره به نامه‌ای كه به حسن روحانی در خصوص كمك به دانشگاه ایرانیان ارسال شده است گفت: تاكنون جوابی از رئیس‌جمهور دریافت نكرده‌ایم.

به گزارش نما، حمید بقایی،معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به نامه‌ای که به حسن روحانی در خصوص کمک به دانشگاه ایرانیان ارسال شده است گفت که هنوز جوابی از رئیس‌جمهور دریافت نکرده‌ایم و نامه حدود یک ماه است که ارسال شده و تا این لحظه پاسخی داده نشده است.

بقایی ادامه داد: برای کمک به دانشگاه ایرانیان مصوبه‌ای در دولت گذشته داشته‌ایم، ضمن اینکه ما فقط به دانشگاه ایرانیان کمک نکرده‌ایم بلکه به ‌مراکز دیگر نیز این کمک‌ها صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق یادآور شد: البته در همه جای دنیا به دانشگاه غیردولتی کمک می‌شود و این جزء‌افتخارات آنها به شمار می‌رود و این کمک هیچ منع قانونی نیز ندارد.

بقایی تأکید کرد: با توجه به جوسازی‌هایی که اتفاق افتاد مجموعه مدیران ارشد دانشگاه، 16 میلیارد تومان را به خزانه برگردانده و چک مربوطه صادر و به حساب نهاد گذاشته شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق در نامه‌ای که پس از گذشت یکماه از ارسال آن منتشر شد،از رئیس‌جمهور درخواست کرد تا علاوه بر اختصاص مبلغ 50 میلیارد تومان به منظور کمک به دانشگاه ایرانیان، 200 هکتار زمین نیز در اطراف تهران برای احداث ساختمان دانشگاه اختصاص دهد.

متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفته است به شرح زیر است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

مستحضرید که از لوازم اصلی برای حفظ روند پیشرفت و نشاط کشور و رسیدن به جایگاه شایسته در مناسبات بین‌المللی، تلاش گسترده علمی در تراز جهانی است و این مسئولیت همه اندیشمندان، عالمان و صاحبنظران است.

خوشبختانه حرکت علمی کشور از شتاب خوب و ارزشمندی برخوردر است لیکن رسیدن به مرزهای دانش و تثبیت جایگاه ملت ایران در آن سطح نیازمند کار بیشتر و حمایت‌های گسترده‌تری است. ایجاد دانشگاه بین‌المللی ایرانیان توسط جمعی از دلسوزان که با استقبال گسترده جامعه دانشگاهی کشور و متخصصین ایرانی خارج از کشور مواجه شده است در صدد است با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم متفکران و اساتید، سهمی هر چند کوچک در انجام این رسالت بزرگ برعهده بگیرد.

نیک می‌دانید که راه‌اندازی یک دانشگاه در تراز جهانی نیازمند بسیج عالمان از یک سو و سرمایه‌گذاری گسترده از سوی دیگر است تا جائیکه برخی از کشورهای اطراف خلیج‌فارس فقط برای ایجاد یک دانشگاه تراز جهانی بیش از ده میلیارد دلار اختصاص داده‌اند.

دانشگاه ایرانیان متعلق به مردم است و در نظر است که به یک نوع سهامی عام تبدیل گردد. از مردم درخواست مساعدت و همکاری شده است و دولت دهم هم کمک‌هایی انجام داده است لیکن انتظار دارد که جنابعالی در این کار بزرگ پیشقدم و پیشگاه باشید و در موارد زیر دستور اقدام صادر فرمائید:

1-از ردیف‌های موجود بودجه حداقل پانصد ریال کمک مالی شود.

2-از ساختمانی‌های مناسب موجود دولتی در تهران و مراکز استانها به دانشگاه هدیه شودو یا برای بهره‌برداری در اختیار قرار گیرد.

3-در محل مناسب اطراف تهران زمین به وسعت حدود دویست‌ هکتار جهت احداث ساختمان‌ها و تأسیسات واگذار گردد.

4-مسئولین دولتی به ویژه در وزارت‌خانه‌های علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه همکاری و پشتیبانی لازم را بعمل آورند.

5-هر نوع کمک دیگری که صلاح بدانید.

در صورت صلاحدید آمادگی دارد که حضوراً ‌روند شکل‌گیری دانشگاه و ضرورت‌ها و لوازم را تشریح نماید.

با تقدیر از حمایت‌های ارزشمندی که معمول خواهید فرمود امیدوارم با پشتیبانی جنابعالی و همه دلسوزان روند شکل‌گیری این دانشگاه تسریع گردد.

۱۳۹۲/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...