نسخه چاپی

عارف تا هفته دیگر حكم می گیرد!

در حالی كه چندی پیش گمانه زنی هایی درباره احتمال انتصاب دكتر محمدرضا عارف به عنوان رییس مركز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده بود.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، انتشار اخباری درباره انتصاب دکتر عارف به سمت رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از آن صورت گرفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی با دکتر عارف، نظر وی را در این باره جویا شده بود.

البته پیشتر آیت الله هاشمی این سمت را به آیت الله امینی پیشنهاد کرده بود که ایشان با اشاره به شرایط خود، از پذیرش آن عذرخواهی کرده بود.

علیخانی، مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفتگویی با خبرنگاران احتمال این انتصاب را تایید کرد و دکتر عارف نیز در هفته جاری از ارائه پیشنهاد مذکور به خود سخن گفت.

اما اطلاعات جدیدتر حاکی از آن است که این انتصاب منتفی گردیده است. ضمن آنکه برخی معتقدند ریاست این مرکز باید مسلط بر علوم فقهی، کلامی، فلسفی و تاریخی باشد.

بنابر این اطلاعات، با توجه به عدم توافق بر روی گزینه ای به عنوان رییس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک، احتمالا روش اداره این مرکز به قبل از انتصاب دکتر روحانی به ریاست این مرکز در سال 1384 بازخواهد گشت.

بنابر اساسنامه مرکز تحقیقات استراتژیک، مسئولیت اداره این مرکز بر عهده رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و وی قائم مقامی را در این مرکز منصوب می کند.

در این حال، نشریه آسمان در شماره اخیر خود به نقل از یکی از نزدیکان رییس جمهور از احتمال معرفی دکترعارف به عنوان وزیر پیشنهادی علوم خبر داده و نوشته است:

آقاي روحاني مجددا به عارف پيشنهاد وزارت علوم را مطرح کرده است. حتي ممکن است، آقاي عارف به مجلس معرفي شود. فکر نمي‌کنم آقاي توفيقي نيز نسبت به اين موضوع مشکلي داشته باشد. آقاي عارف البته در آن جلسه از آقاي توفيقي دفاع کرد و حتي علنا نيز مصاحبه کرد و ايشان را بهترين گزينه براي وزارت علوم معرفي کرد. ولي اگر بپذيرد که به وزارت علوم بيايد، ممکن است، رئيس‌جمهور آقاي عارف را به مجلس معرفي کند و سپس آقاي توفيقي قائم‌مقام يا يکي از معاونان اصلي او شود.

البته دکتر عارف نیز در مصاحبه ای اعلام کرده بود که به دولت نخواهد رفت.

۱۳۹۲/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...