نسخه چاپی

زنی كه باعث جنجال در لیبی شد/عكس

حمله ناتو به لیبی در سال 2011 موجب پدید آمدن جمعیتهای مختلفی در حمایت از رژیم سرنگون شده قذافی در روسیه شد. ولی اكنون قتل یك افسر لیبیایی به دست یك زن جوان روس بحث و جدل فراوانی را در خصوص فعالیت این جمعیت‌ها در روسیه به وجود آورده است. برخی فعالان روس خواستار محاكمه كسانی شده اند كه در رسیدن این دختر به لیبی دست داشته‌اند.

"یکاترینا استوجانینووا" (24 ساله) با قتل یک افسر لیبیایی، جرقه درگیری‌ها را مقابل سفارت روسیه در طرابلس و کشته شدن 2 لیبایی را روشن کرد.


در پی این درگیری‌ها همه کارمندان سفارت روسیه از لیبی خارج شدند. با این حال سفیر روسیه در طرابلس تأکید کرد که این امر به معنای قطع روابط دو کشور نیست.

"روسیا الیوم" نوشت؛ این زن جوان روس در سالهای اخیر مسئول یکی از سایتهای اینترنتی حامی قذافی بود، و در فعالیتهای اعتراض آمیز بسیاری ضد ناتو حضور یافت.

وی همچنین مربی وزنه بردای است.

سفارت روسیه در لیبی در سال 2011 پس از اطلاع از ورود وی به لیبی از طریق تونس، او را تحت اقامت اجباری قرار داد. با این حال ایکاترینا توانست در فوریه 2012 دوباره وارد لیبی شود ولی پس از پایان یافتن پولهایش، و هنگامی که نزدیک بود به زندان بیفتد با میانجیگری دیپلماتهای روس به کشورش بازگردانده شد.

این زن روس پس از آن دوباره با کمک مالی یکی از جمعیت‌های حامی قذافی به لیبی بازگشت.

ایکاترینا صبح روز سه شنبه 1 اکتبر 2013 به در منزل "محمد الاندلسی السوسی" افسر لیبیایی رفت. هنگامی که این افسر لیبیایی در را باز کرد ایکاترینا با 7 گلوله کلاشینکف او را از ناحیه شکم ، کتف و سر هدف قرار داد و پس از آن مادر این افسر لیبیایی را با چاقو مجروح کرد.

ایکاترینا پس از آن با خون مقتول روی دیوار خانه نوشت: "مرگ بر موشها".

پس از شنیده شدن صدای تیراندازی، ساکنان محل به خانه مذکور ریختند و این دختر روس را در کنار جسد دستگیر کردند.

177390_740.jpg


ایکاترینا اکنون در طرابلس زندانی است.

با این حال دوستان ایکاترینا تأکید دارند که وی دچار بیماری روانی است و باید به روسیه باز گردانده شود. آنها نگران هستند که وی در لیبی اعدام شود.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...