نسخه چاپی

عمل جراحی ستون فقرات جنین در شیراز

عمل جراحی ستون فقرات جنین برای اولین بار توسط تیم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در بیمارستان مادر و كودك غدیر انجام شد .

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر حمیدرضا فروتن رئیس مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی گفت: بیمار؛ فردی است که در هفته 25 حاملگی به سر می برد و جنینی دارد که مهره های کمرش دچار اختلال شده و مشکل دارد و اگر کاری برای وی انجام نشود ،زمانی که به دنیا بیاید، فلج خواهد بود و کنترل ادرار و مدفوع نخواهد داشت .

وی ادامه داد: با برنامه ریزی ای که انجام شده؛ امیدوارم بتوانیم جنین را درون شکم مادر با کمک گروهی که از آمریکا دعوت کرده ایم و با کمک تیمی که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در بیمارستان مادر و کودک غدیر داریم، با موفقیت مورد عمل جراحی قرار دهیم .

دکتر فروتن اضافه کرد: در این ترمیم سعی میشود بدون باز کردن رحم کار انجام بگیرد و تا حدود 70 تا 80 درصد شانس بهبودی خواهد داشت که زمانی که نوزاد به دنیا آمد، دیگر مشکلاتی را از نظر فلجی نخواهد داشت .

وی گفت: این عمل تاکنون حتی در خاورمیانه انجام نشده و تنها چند مرکز محدود در اروپا و امریکا این عمل را انجام میدهند و برای اولین بار در ایران و در شهر شیراز انجام میشود و امیدواریم با برنامه ای که در بیمارستان مادر و کودک و با کمک مجمع خیرین تأمین سلامت و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امکانات آن فراهم شده است، این عمل با موفقت هر چه تمام تر انجام شود .

رئیس مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی افزود: من تصور میکنم که این شروع کار بوده و روی بیماری های مختلف دیگر نیز میتوان این کار را انجام داد و باید این مرکز و گروه تقویت شده و وسایل لازمه آن فراهم شود تا بتوانیم در این زمینه ها موفق باشیم.

۱۳۹۲/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...