نسخه چاپی

چه كنیم تا سرماخوردگیمان زود بهبود یابد؟

كم كم به پایان فصل سرد نزدیك می‌شویم. در همین روزها، ممكن است با این تصور كه دیگر سرما تمام شده، لباس كمتری بپوشیم و ناگاه به سرماخوردگی دچار شویم.

کم کم به پایان فصل سرد نزدیک می‌شویم. در همین روزها، ممکن است با این تصور که دیگر سرما تمام شده، لباس کمتری بپوشیم و ناگاه به سرماخوردگی دچار شویم. چنانچه دچار سرماخوردگی شده‌اید، می‌توانید با مصرف خوردنی‌های زیر به تسریع بهبود سرماخوردگی کمک کنید.

سوپ مرغ را امتحان کنید.

دستور درمان مورد علاقه مادربزرگ‌ها حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می‌تواند از التهاب ریه‌ها بکاهد.

ماست را فراموش نکنید.

ماست‌های خوشمزه خامه‌ای و همچنین دیگر مواد لبنی، سرشار از روی، هستند که به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می‌کنند.


مرکبات و توت‌ها را از یاد نبرید.

به خاطر داشته باشید که ویتامین ث، جلوی سرماخوردگی را نمی‌گیرد، اما خوردن میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش ناراحتی‌های تنفسی نیز کمک می‌کنند.


از ادویه‌جات بهره ببرید.

سیر، زردچوبه، فلفل تند و سایر ادویه‌جات طعم دهنده می‌توانند منجر به باز شدن مجراهای تنفسی و سینوسی شوند.


گوشت قرمز و غذاهای دریایی را بیشتر مصرف کنید.

این دسته از موادغذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آنها برگزینید و به خاطر داشته باشید که آنها منابع غنی روی هستند.


از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایید.

زمانی که شما سرماخورده هستید، بهتر است با نوشیدن زیاد مایعات به مبارزه بیماری بروید. اما نوشیدن مشروبات الکلی تنها وضع را خرابتر می‌کند و رگهای کوچک را گشاد می‌کند. این موضوع منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می‌شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کم می‌شود.

۱۳۹۲/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...