نسخه چاپی

نظر هاشمی رفسنجانی درباره مردم ایران و عراق

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم دو كشور ایران و عراق با اشتراكات فراوان، به ویژه ارادت به اهل بیت(ع) می‌توانند الگویی برای روابط همسایگان باشند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر دیروز در دیدار رئیس مجلس اعلای عراق، اتفاقات تروریستی روزهای اخیر در کشور عراق را نشانه عمق کینه دشمنان از مردم دانست و اظهارداشت: می‌خواهند بین فرقه‌های قومی و مذهبی القای اختلاف کنند تا با نقشه شوم، باعث ایجاد اختلال در مسیر حرکت مردم به سوی همدلی و همکاری، گسترش سوهان روح، یعنی ناامنی شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش مسئولان فعلی عراق و بزرگان و رؤسای قومیت‌ها را در تحکیم وحدت بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دامن زدن به اختلافات سلیقه‌ای سیاسی، باعث گسترش آن بین مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی وجود عتبات عالیات در سرزمین عراق را، امتیاز بسیار مناسبی برای گسترش روابط مردم ایران و عراق و ظرفیت بسیار بالایی برای دعوت از مسلمانان جهان برای سفر به آن سرزمین دانست و یادآور شد: مردم دو کشور ایران و عراق هم، با اشتراکات فراوان، به ویژه ارادت به اهل بیت(ع) می‌توانند الگویی برای روابط همسایگان باشند.

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به اظهارات حکیم که انتخابات 24 خرداد و نتیجه آن را محصول برنامه‌ریزی‌های بزرگان سیاسی و به‌خصوص آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خواند، گفت: مردم نقش اساسی را داشتند که با هوشیاری و پس از مقایسه فضای 8 سال گذشته کشور، تصمیم گرفتند در سیاست داخلی و خارجی و روابط با سازمان‌های جهانی به اعتدال روی آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم هم در این دیدار، با تبریک نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تغییر فضای سیاسی کشور، گزارشی از آخرین وضعیت اوضاع عراق در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی ارائه کرد.

رئیس مجلس اعلای عراق، با تقدیر از برنامه رئیس‌جمهور ایران در برخورد عقلانی با جهانیان، افزود: حقیقت و حقانیت انقلاب اسلامی همین است و امیدواریم غربی‌ها ارزش این اقدامات مردم و دولت ایران را بدانند.

وی در ادامه دیدار، خواستار گسترش روابط دو کشور در عالی‌ترین سطوح شد و خاطرنشان کرد: در عراق هم، مردم و مسئولان آماده و خواستار تحکیم روابط با ایران هستند و ایرانیان را بهترین دوستان خود در منطقه می‌دانند.

۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...