نسخه چاپی

وزیر سابق خزانه‌داری انگلیس: غرب مجبور است با ایران كار كند

عکس خبري -وزير سابق خزانه‌داري انگليس: غرب مجبور است با ايران کار کند

وزیر سابق خزانه‌داری انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی اذعان كرد: غرب مجبور است با ایران كار كند.

به گزارش نما به نقل از کیهان «لرد لامونت» «رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس» در مصاحبه‌ای با «شبکه دولتی انگلیس» به موضوعات مختلفی از جمله تحریم‌ها، بهبود روابط ایران و انگلیس و موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران پاسخ داد که گزیده‌ای از این مصاحبه را ملاحظه می‌کنید.
«لرد لامونت»، رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس، سال گذشته گفته بود غرب با وضع تحریم‌ها علیه ایران، دارد سرش را به دیوار می‌کوبد و تحریم‌ها کارساز نخواهند بود.
«لرد لامونت»، که نماینده «مجلس اعیان انگلیس» نیز می‌باشد در ابتدا در پاسخ به موضع کنونی خود نسبت به تحریم‌های یکجانبه علیه ایران گفت: «من همیشه این اعتقاد را داشتم که تحریم‌ها به تنهایی مسئله را حل نخواهد کرد و باید با مذاکره همراه باشد و همین طور عقیده داشتم که رسیدن به توافق بین ایران و غرب ممکن است. من از اساس با وضع تحریم‌ها مخالف نیستم اما فکر می‌کنم راه‌حل این نیست که مرتب این تحریم‌ها را شدیدتر کنیم تا ایران بالاخره تسلیم شود و بگوید که برنامه هسته‌ای‌اش را کاملا رها می‌کند، این راهکار موثری نیست.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سخنان «پرفسور پسران»- اقتصاددان برجسته ایرانی- مبنی بر اینکه تحریم‌ها عامل اصلی وضعیت کنونی اقتصاد ایران نیست، گفت: «بخشی از مشکلات اقتصادی ایران، ناشی از سوءمدیریت است. اخیرا در سخنرانی پرفسور پسران که خودش ایرانی است در دانشگاه کمبریج حضور داشتم. او معتقد بود 75 درصد مشکلات اقتصادی ایران ناشی از سوءمدیریت است و نه تحریم‌ها.
«نماینده مجلس اعیان انگلیس» ضمن انتقاد شدید از برخورد غرب با ایران گفت: «به نظر من ایران بزرگ‌تر و مهم‌تر از آن است که بتوان این کشور را نادیده گرفت. غرب در گذشته برخورد بسیار خصمانه‌ای با چین داشت اما نهایتا متوجه شد که باید با این کشور کار کند. من معتقدم که غرب مجبور است با ایران کار کند.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، لامونت ضمن تاکید توجه به نگرانی‌های امنیتی ایران و دلایل بی‌اعتمادی رهبر معظم انقلاب نسبت به آمریکا و غرب هشدار داد: «نگرانی‌های امنیتی ایران هم باید مورد توجه قرار گیرد، چون به نظر من ایران نگرانی‌های امنیتی مشروعی دارد و ما در غرب معمولا ماجرای جنگ ایران و عراق و آسیب‌های فراوانی که مردم هر دو کشور در جریان جنگ دیده بودند را فراموش می‌کنیم. وقتی گفته می‌شود که رهبر ایران، «آیت‌الله خامنه‌ای» نسبت به غرب بی‌اعتماد است باید توجه داشت که این بی‌اعتمادی به هیچ‌وجه عجیب نیست. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد. فکر می‌کنم آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت آمریکایی‌ها از صدام را به هیچ‌وجه فراموش نکرده‌است».


۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...