نسخه چاپی

درخواست لاریجانی از روحانی درباره ادامه مذاكرات

به گزارش سرویس گیشه جام به نقل از مهر، دكتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گام های بعدی در روابط دیپلماتیك در چارچوب مدنظر رهبر انقلاب برداشته شود.

لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در صحن علني مجلس با اشاره به انفجار اخير در کاظمين گفت: انفجار روز شنبه در کاظمين در ميان عزاداران امام جواد (ع) بار ديگر خطر جريان‌هاي تکفيري و تروريستي را براي منطقه و مسلمانان نشان داد. وي ادامه داد: تاسف از آنجاست که سرويس‌هاي اطلاعاتي برخي کشورهاي قدرتمند و بعضي از دولت‌هاي کج‌انديش منطقه از سال‌ها پيش از اين گروه‌ها حمايت کرده و مي‌کنند اما در شعار خود را مخالف تروريسم معرفي مي‌کنند. اين دغل‌کاري و رفتار دوگانه فضايي را ايجاد کرده که تروريسم در آن به وجود مي‌آيد و رشد مي‌کند. وي خاطرنشان کرد: امروز خون عزاداران بر عهده کساني است که جريان‌هاي تروريستي را به وجود آورده و از آنها حمايت کردند.
لاريجاني همچنين با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تحرک ديپلماتيک کشور از چند بعد حائز اهميت است، ايشان اصل تحرک ديپلماتيک در شرايط فعلي کشور را لازم دانسته و مورد حمايت قرار داده‌اند که براي فعالان اين عرصه پشتيباني بسيار ذي‌قيمتي است. وي ادامه داد: در همين جا رهبر معظم انقلاب ملاحظاتي را مطرح کردند که ضروري است در ادامه مسير بدان توجه تام شود و در چارچوب مدنظر رهبر معظم انقلاب گام‌هاي بعدي برداشته شود. لاريجاني گفت: رهبري همچنين در کنار تحرک ديپلماتيک توجه همه مسئولان را به بالا بردن توان اقتصادي و خودکفايي و استقلال در اين زمينه جلب کردند که رهنمودي بسيار به جا و ارزنده است.





رئيس مجلس ادامه داد: بارها اين مسئله در مجلس مطرح شده که تکيه بر دانش دروني و استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي داخل کشور کليد فلاح کشور و ملت است و حتي در روابط ديپلماتيک و آسان کردن مسير مذاکرات موثر خواهد بود. وي گفت: ممکن است اين به ذهن برخي ها متبادر شود که تسهيل روابط ديپلماتيک به رونق اقتصادي و فضاي کسب و کار مدد مي‌رساند. طبعا اين امور نسبت به يکديگر تاثيرات متقابل دارند اما نکته اساسي اين است که هر چه قدرت دروني اقتصادي متکي بر دانش بومي افزايش يابد هزينه‌هاي مذاکرات ديپلماتيک کاهش مي‌يابد.





وی در پايان گفت: لذا توصيه مجلس پيرو رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مجددا به دولت خدمتگزار اين است که با تسهيل فضاي کسب و کار و به کارگيري نخبگان داخلي همت خود را در درجه اول به اين امر معطوف کند.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...