نسخه چاپی

گاف جدید نتانیاهو و ادامه تمسخر وی در رسانه‌های بین‌المللی

تمسخر نتانیاهو از سوی كاربران ایرانی شبكه های اجتماعی، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره احتمال تبادلات علمی و پارلمانی ایران و آمریكا و نیز پیشنهادهای مطرح در مذاكرات هسته ای، بازداشت چهار تن به اتهام خرابكاری در تأسیسات هسته ای و ادعای انتقال جت های جنگنده سوری به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تمسخر نتانیاهو از سوی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره احتمال تبادلات علمی و پارلمانی ایران و آمریکا و نیز پیشنهادهای مطرح در مذاکرات هسته ای، بازداشت چهار تن به اتهام خرابکاری در تأسیسات هسته ای و ادعای انتقال جت های جنگنده سوری به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

گاف جدید نتانیاهو و ادامه تمسخر وی در رسانه‌های بین‌المللی

به گزارش «تابناک»، گاف های رسانه های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، امروز نیز تیتر یک شماری از مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده و اسباب انتقاد از وی را فراهم کرده است.

در این رابطه، «نیویورک تایمز» و برخی دیگر از مطبوعات و رسانه های بین المللی، از روز گذشته تاکنون به موضوع واکنش ها به اظهارات عجیب و غریب نتانیاهو درباره آزادی های اجتماعی در ایران پرداخته اند. نیویورک تایمز اشاره می کند که نتانیاهو اخیراً در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی مدعی شده بود جوانان ایرانی اجازه ندارند شلوار جین بپوشند، به موسیقی غربی گوش کنند و در انتخابات آزاد شرکت کنند! این روزنامه اشاره می کند که در پی انتشار این اظهارات، شمار زیادی از جوانان ایرانی با انتشار تصاویری از خود با شلوار جین در شبکه های اجتماعی، به سخنان نتانیاهو اعتراض کرده و وی را مورد تمسخر قرار داده اند.

گاف جدید نتانیاهو و ادامه تمسخر وی در رسانه‌های بین‌المللی

اما بخشی دیگر از مطالب امروز مطبوعات بین المللی، به بازتاب برخی از سخنان وزیر خارجه ایران اختصاص یافته است. در یکی از موارد، روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی از حمایت وزیر خارجه ایران از ارتباطات پارلمانی و علمی با آمریکا خبر داده است. این روزنامه ضمن انتشار بخش های از سخنان اخیر ظریف به نقل از رسانه های داخلی می نویسد به عقیده وی، نمایندگان مجلس و دانشمندان ایرانی می توانند با همتایان آمریکایی خود ارتباط داشته باشند و چنین ارتباطاتی در صورت تأیید رهبر انقلاب، امکان برقراری دارد. واشنگتن پست اشاره می کند که هفته گذشته نیز گمانه هایی مبنی بر احتمال برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و آمریکا مطرح شده بود.

گاف جدید نتانیاهو و ادامه تمسخر وی در رسانه‌های بین‌المللی

از سوی دیگر، روزنامه «گالف تودی» بخش هایی از سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده که در آن، وزیر خارجه ایران بر ضرورت طرح پیشنهادهای جدید از سوی گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران تأکید کرده است. این روزنامه می نویسد به عقیده ظریف، پیشنهادهای قبلی مطرح شده از سوی این گروه در نشست آلماتی قزاقستان دیگر اعتباری ندارد و به تاریخ پیوسته و باید موارد جدیدی در این زمینه مطرح گردد. گالف تودی اشاره می کند که پیش از این کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود همچنان منتظر پاسخ ایران به پیشنهادات مطرح شده در آلماتی است.

گاف جدید نتانیاهو و ادامه تمسخر وی در رسانه‌های بین‌المللی

موضوع بازداشت چهار تن در ایران به جرم تلاش برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای کشور، خبر دیگری است که مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «ایندیپندنت» ضمن انتشار این خبر به نقل از علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور می نویسد چهار فرد مذکور، در یکی از تأسیسات هسته ای ایران کار می کرده اند و در حال حاضر، مقامات ذیربط مشغول بررسی ارتباطات خارجی آن ها هستند. این روزنامه اشاره می کند که صالحی در سخنان خود به دولت خارجی خاصی اشاره نکرده، اما در این مورد به طور خاص انگشت اتهام متوجه رژیم اسرائیل است.

گاف جدید نتانیاهو و ادامه تمسخر وی در رسانه‌های بین‌المللی

در نهایت، برخی از مطبوعات و رسانه های خارجی نیز از روز گذشته تاکنون با انتشار مطالبی، مدعی انتقال جت های جنگنده سوری به ایران برای محافظت از آن ها در برابر حمله احتمالی خارجی شده اند. «میدل ایست آنلاین» ضمن انتشار این مطلب به نقل از منابع اطلاعاتی آلمانی می نویسد علاوه بر انتقال جت های جنگنده سوریه به ایران، شماری از نیروهای نظامی ایران نیز برای حمایت از ارتش سوریه به این کشور اعزام شده اند. به ادعای این منابع، بر اساس قراردادی که در نوامبر 2012 میان ایران و سوریه به امضا رسیده، دولت دمشق اجازه یافته جت های جنگنده خود را برای در امان ماندن به ایران منتقل کرده و در زمان مورد نیاز از آن ها استفاده کند.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...