نسخه چاپی

چندصدایی در آمریكا دیپلماسی پارلمانی را به محاق می‌برد

نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به دشمنی‌های كنگره آمریكا با ملت ایران، گفت: چندصدایی در آمریكا دیپلماسی پارلمانی را به محاق می‌برد.

منصور حقیقت پور درگفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره تمایل کنگره آمریکا برای دیپلماسی پارلمانی با ایران، گفت: دیپلماسی پارلمانی بهترین راهکار برای تعامل و رابطه میان دو کشور بوده و نمایندگان ملت‌ها دربرقراری اینگونه ارتباط ها باید تلاش بیشتری کنند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ونمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه نمایندگان کنگره آمریکا، نمایندگان شرکت ها و مراکز تجاری بوده ومنتخبان مردم نیستند، ازاین رو دموکراسی و مردم سالاری در جامعه آمریکا نمود ندارد.

وی با تاکید براینکه در اصل دیپلماسی بر صداقت طرفین است، افزود: ما منتظر عذرخواهی پارلمان و دولت آمریکا از رفتارهای خصمانه آنها علیه مردم ایران هستیم، پارلمان آمریکا باید به این نکته اعتراف کند که درکودتای 28 مرداد و تحمیل قانون کاپیتولاسیون به ایران اشتباه کرده و پشیمان شده است.

حقیقت پور تصریح کرد: فضای میان پارلمان ایران و آمریکا در حال حاضر از فضای میان دولت ها مطلوب تر است، اما لازمه برقراری دیپلماسی پارلمانی اظهار ندامت و پشیمانی مقامات آمریکایی از دشمنی ها علیه مردم ایران است.

این نماینده مجلس اختلافات میان دولت، کنگره و سنای آمریکا را بحرانی دانست وگفت: کنگره درکنترل یهودیان بوده و چند صدایی درجامعه آمریکا رواج دارد، بنابراین نباید به اظهارات و مواضع ضد ونقیض مقامات آمریکایی درباره ایران دلخوش بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بیان کرد: جریانات تند کنگره وسنای آمریکا برپایه منافع ملی این کشور حرکت نمی‌کنند، آنها با توجه به منافع صهیونیست ها تصمیم گیری کرده و مقدمات گفت وگو با مقامات کشورها را فراهم می کنند، اما بهتراست برای تعامل سازنده و جلوگیری ازهرگونه رفتارخصمانه رویه آمریکا در برخورد با ملت ها تغییر کند.

وزیر امورخارجه دربازگشت ازسفربه نیویورک از تمایل نمایندگان کنگره آمریکا به دیپلماسی پارلمانی با ایران خبر داد وگفت : از طرف ایران با اذن مقام معظم رهبری این ارتباط صورت می گیرد و در حوزه نخبگان نیز این تمایل در بین نخبگان آمریکایی وجود دارد.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...