نسخه چاپی

آرامش بعد از طوفان در قاهره

بعد از گذشت یك شب خونین در استان‌های مختلف مصر و كشته شدن بیش از ۵۳ نفر از حامیان اخوان، با حضور گسترده نیروهای ارتش و پلیس مصر در خیابان‌های مختلف قاهره آرامش به این شهر بازگشته است.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» نوشت: خیابان‌های اصلی قاهره شاهد حضور گسترده نیروهای ارتش و پلیس مصر بوده است و نیروهای امنیتی در میدان تحریر مستقر شده‌اند.

در پی حضور گسترده نیروهای امنیتی در میدان و پل 6 اکتبر و مسدود کردن این میدان به صورت جزئی، حالت عادی نیز بر میدان رامسس حکمفرما شده است.

بر همین اساس همه ورودی‌ها و خروجی های میدان رابعه العدویه به وسیله نیروهای امنیتی مسدود شده است و حالت منع آمد و شد نیز در طول شب بر این منطقه حکم فرما شده بود و امروز نیز عبور و مرور خودروها از این میدان ممنوع اعلام شده است.

از سوی دیگر احزاب و جریان‌های وابسته به اخوان المسلمین اعلام کردند که در هفته جاری تا روز جمعه به تظاهرات خود ادامه خواهند داد و تظاهرات دانشجویی نیز در دانشگاه‌های «عین الشمس»، «قاهره» و «حلوان» ادامه پیدا خواهد کرد.

تظاهرات گروه اخوان المسلمین از فردا (سه شنبه) تحت عنوان «صد روز پس از عزل مرسی» تا جمعه ادامه خواهد داشت.

در اعتراض‌های روز گذشته حامیان مرسی به مناسبت بزرگداشت روز 6 اکتبر دست کم 53 نفر از حامیان اخوان در درگیری نیروهای امنیتی با آنها کشته و 271 نفر نیز زخمی شدند.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...