نسخه چاپی

اكثر بازداشت شدگان در اعتراضات داخلی سودان آزاد شدند

وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی سودان تاكید كرد، تعداد زیادی از معترضانی كه در جریان اعتراضات و راهپیمایی های اخیر در سودان بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد بلال عثمان وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی سودان تصریح کرد، در جریان اعتراضات اخیر نسبت به افزایش قیمت سوخت و حذف یارانه انرژی تعدادی دستگیر شدند که بخش زیادی از آنان تاکنون آزاد شده اند و پیش بینی می شود تعداد دیگری نیز امروز چهارشنبه آزاد خواهند شد.

وی افزود، کسانی که واقعا مرتکب هیچ جرم و جنایتی در اعتراضات اخیر سودان نشده اند، آزاد شده اند. اعتراضات داخلی سودان نسبت به تصمیم دولت برای افزایش قیمت سوخت از ۲۳ سپتامبر (اول مهرماه) آغاز شد.

دولت سودان هفته گذشته اعلام کرد که بیش از ۷۰۰ نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده اند.وی افزود، هر کسی که مرتکب جرم و جنایتی شده باشد به دادگاه خواهد رفت و اگر سند و مدرکی بر ضد وی وجود نداشته باشد، آزاد خواهد شد.

عثمان افزود، در جریان اعتراضات اخیر در این کشور ۲ یا ۳ مامور پلیس و بیش از ۳ عضو سازمان اطلاعات و امنیت کشته شده اند.روز یکشنبه نیز عمر البشیر رئیس جمهور سودان دستور آزادی تعدادی از زنان بازداشتی را صادر کرد. پس از جدا شدن سودان جنوبی از سودان دولت خارطوم با کاهش ۷۵ درصدی درآمدهای نفتی روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر این کشور وارد کرده است.

۱۳۹۲/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...