نسخه چاپی

رایزنی‌های مدیركل سیاسی وزارت خارجه آلمان در تهران

مدیركل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان كه به تهران سفر كرده در دیدار با معاونان وزیر امور خارجه كشورمان مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «کلمنس فون گوتزه» مدیرکل آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاور نزدیک و میانه وزارت امور خارجه آلمان که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده، طی دیدار با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان مسائل مربوط به همکاری‌های دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دارد.

مجید روانچی در این دیدار با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ بین بخش‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی، بر تبلور ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی در دو کشور تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تسهیل مراودات تجاری و صنعتی با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های آلمانی برای افزایش فعالیت در ایران اعلام کرد.

طرف آلمانی نیز با استقبال از نظرات مقامات عالیه کشورمان، بازار ایران را یک بازار مهم برای شرکت‌های آلمانی عنوان و آن را یک سرمایه مهم برای دو کشور ذکر کرد.

وی همچنین در دیدار با ابوالقاسم دلفی، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان، دیدارهای جداگانه وزیر خارجه کشورش با رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را بسیار مثبت و تاثیرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که در فضای جدید شاهد پیشرفت مناسبات دوجانبه باشیم.

مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان با تشریح ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و ابراز امیدواری برای بهره برداری از ظرفیت‌های موجود، آمادگی دولت آلمان را برای تبادل نظر بیشتر و استفاده از تجارب ایران در خصوص مسائل منطقه اعلام کرد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان مناسبات دیرینه دو کشور را فرصتی در جهت منافع دو ملت ارزیابی و به ارتباطات گسترده در عرصه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و آلمان اشاره کرد.

وی ظرفیت‌های فراوان موجود در ابعاد مختلف روابط را تشریح و خواستار بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها شد.

مدیرکل وزارت خارجه آلمان، در جریان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، به طور جداگانه با معاونان عربی و آفریقا، آسیا و اقیانوسیه و حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات خاورمیانه، اوضاع افغانستان و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور گفت‌وگو کرد.

۱۳۹۲/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...