نسخه چاپی

سردار حاجي‌زاده در مشهد مقدس:

دشمنان مطلقا نمی‌توانند وارد جنگ با ایران شوند

فرمانده هوافضا سپاه با تاكید می‌توانیم جزو صادركنندگان تجهیزات پدافندی باشیم، گفت: تنوع هواپیمایی زیاد داریم اما به دلیل مسائل امنیتی نمی‌توانیم آن را رسانه‌ای كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در همایش ناگفته‌های RQ 170 در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مورد توطئه و تهاجم متعدد و مختلفی از سوی دشمنان قرار گرفته و تنها محوریت آن تغییر کرده و در واقع می‌توان گفت مقابله با دشمنان با نظام اسلامی همواره وجود داشته است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را کردند تا از تمام گزینه‌ها برای شکست ما استفاده کرده و در زمان جنگ تحمیلی نیز دیگر جنگ‌ها مطرح بود اما جنگ نظامی به عنوان محور صورت گرفت و گزینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز در حاشیه مورد تهاجم دشمنان قرار گرفت.

فرمانده هوا و فضا سپاه با بیان اینکه امروز درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم تصریح کرد: آنچه در این 35 سال ثابت بوده یکپارچگی غرب و نظام سلطه در برابر نظام اسلامی بوده و نمونه واضح آن 8 سال جنگ تحمیلی بود که بدون هیچ یار و یاوری با حداقل امکانات و با تکیه بر مقدورات خودی مقابل رژیم بعث عراق ایستادیم.

حاجی‌زاده گفت: این در حالی بود که عراق با حمایت 30 کشور در برابر ما ایستاده بود و از تمام سلاح‌های غربی و شرقی و مواد شیمیایی در برابر ما استفاده می‌کرد و شاهد عینی این مسئله این بود که ما در 8 سال دفاع مقدس از 11 کشور اسیر گرفتیم.

وی افزود: در شرایط 8 سال جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به عنوان اتاق فکر عراق فعالیت می‌کرد و در آن شرایط به فاصله 20 ماه همه ارتش در اختیار آمریکا قرار گرفت و هنوز بسیج و سپاه شکل نگرفته بود.

فرمانده هوا و فضا سپاه گفت:‌ با تمام شیطنت‌های دشمن حتی یک متر از خاک کشورمان را به آنها ندادیم و پیروزمندانه دشمن را شکست دادیم. در آن زمان سیستم پدافندی عراق چنان قوی شده بود که آن روز پدافند عراق با پدافند مسکو برابری می‌کرد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی نیز دشمنان در برابر ما یکپارچه ایستادند، گفت:‌در سال 78 و 88 که اوج مسائل سیاسی بود، جنگ در محور سیاسی قرار داشت و آنها از عناصر داخلی بهره گرفته و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کردند اما مسئله مهم این است که جمهوری اسلامی ایران در برابر تمامی تهاجم‌ها واکسینه شده است.

وی با اشاره به انقلاب شکل گرفته در مصر، گفت: انقلاب مصر با یک کودتا از پا درآمد اما این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران کودتاهای زیادی را به خود دیده و این عنصر رهبری است که با معماری و مهندسی خود توطئه‌های دشمن را خنثی و بی‌اثر می‌کند.

دشمنان با تهدید نظامی مطلقا نمی‌توانند وارد جنگ با ایران شوند

فرمانده هوا و فضای سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمن به صورت مطلقاً به شکل مستقیم نمی‌تواند وارد جنگ با ایران شود، گفت: آنها به دنبال این هستند که در فضای داخلی درگیری ایجاد کرده و ما را تضعیف کنند و اقدامات آنها شاهد این ماجرا است.

وی تصریح کرد: غرب آسیا امروز تبدیل به گسل ناامنی شده و در واقع این دشمنان ما هستند که منطقه را مستعد درگیری کرده‌اند.

حاجی‌زاده گفت:‌ امروز در دستور کار خود اختلاف میان شیعه و سنی را قرار داده و این مسئله را در ناامنی‌ها و جنگ‌های مختلف می‌بینیم، در زمان فتنه 88 نیز این مسئله مشخص بود که دشمنان با ایجاد درگیری داخلی به دنبال ایجاد سونامی بودند اما ما هیچگاه تسلیم نشدیم.

هنوز در کشور تبیین نشده که در درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم

فرمانده هوا و فضای سپاه با تاکید بر اینکه در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم، گفت: امروز آنچه مسلم است این است که انگار در کشور درست تبیین نشده که درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم.

وی افزود: امروز بستر جنگ بستر اقتصادی بوده و افسران این جنگ بانکداران، تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی هستند که همه آنها با تدبیر نورانی مقام معظم رهبری قابل حل است.

حاجی‌زاده تاکید کرد: باید در حوزه اقتصاد مقاومت ایجاد کنیم و از استعدادهای کشور استفاده کنیم.

اختلاف ما با غرب مسائل هسته‌ای نیست بلکه اصل نظام است

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنان ما با مسائل هسته‌ای مشکل نداشته و با اصل نظام مخالفند گفت: دشمنان با اصل نظام مخالف بوده و خود می‌دانند که استفاده ما از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است و در واقع آنها با مسائل هسته‌ای مشکلی ندارند بلکه با اصل نظام مخالفند.

فرمانده هوا و فضا در سپاه گفت: نیاز به کار جمعی داشته و باید در تمام بخش‌ها به خودکفایی برسیم و مسئله‌ای که سبب خرسندی ما است این است که دشمن از تهاجم زمینی به ما ناامید شده است.

سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: آنچه مسلم است این است که باید با منویات مقام معظم رهبری برخورد تکلیفی داشته باشیم نه برخورد ارشادی.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پدافندی امروز به توانمندی‌های بسیار زیادی دست یافته‌ایم که هواپیمای شاهد 129 بدون سرنشین یکی از مهمترین آنهاست.

فرمانده هوا و فضا سپاه تصریح کرد: این هواپیما 24 ساعت مداومت پروازی داشته و مداومت پرواز دارد و در 1700 کیلومتر شعاع عملیاتی آن بوده و آن را برای جدال مرزی پیش‌بینی کرده‌ایم.

فرمانده هوا و فضا سپاه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید در خماری تجهیزات پدافندی جمهوری اسلامی ایران بماند، گفت: تنوع هواپیمایی زیاد داریم اما به دلیل مسائل امنیتی نمی‌توانیم آن را رسانه‌ای کنیم و فقط باید بگویم که رژیم صهیونیستی باید فعلا در خماری تجهیزات هوایی ما بماند.

حاجی‌زاده با اشاره به قضیه تلخ سامانه پدافندی اس300 تصریح کرد:‌این سامانه قراردادی میان ما و روسیه بود که متاسفانه به ما ندادند و وزارت دفاع آن را پیگیری می‌کند، اما مسئله مهم این است که بازهم فهمیدیم که باید به توانمندی خود تکیه کرده و به هیچ کشور دیگری نباید تکیه کنیم.

وی تاکید کرد: در مسئله پدافندی از همان ابتدا در تمرین بودیم و برای همین در آن حوزه به خودکفایی رسیدیم اما به دلیل اینکه در حوزه پدافند کمی تامین می‌شدیم کم‌کاری کرده و امروز باید خیلی سریعتر خود را ساماندهی کرده و در حوزه پدافندی قوت بگیریم.

فرمانده هوا و فضا سپاه گفت: امروز توانمندی‌های پدافندی ما به اندازه اس 300 نبوده اما می‌توانیم به این توانمندی برسیم و در واقع هرجایی که امیدمان را قطع کردند در همان نقطه ما به پیروزی رسیدیم.

حاجی‌زاده گفت: به حمدالله امروز در حوزه تجهیزات پدافندی کار جهادی آغاز شد و به جرات می‌توان گفت می‌توانیم جزء صادرات کنندگان تجهیزات پدافندی باشیم.

فرمانده هوا و فضا تصریح کرد: تجهیزات هوایی ما تا شعاع 12 هزار کیلومتر فعال بوده و دلیل آن این است که دشمنان ما در همین نزدیکی بوده و به نوعی راحت‌تر می تواند گفت: آن قدر ارزش ندارند که موشک پرهزینه برای آنها خرج شود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: وضعیت حاضر ما سبب شده دشمنان در همین اطراف ما پایگاه داشته باشند و از همین جهت موشک‌هایی با برد کمتر پاسخ نیاز ما خواهد بود.

۱۳۹۲/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...