نسخه چاپی

به بهانه كشته شدن يك سرهنگ صهيونيست

وزیر اسرائیلی توقف مذاكرات سازش را خواستار شد

عکس خبري -وزير اسرائيلي توقف مذاکرات سازش را خواستار شد

«اوری آریل» به بهانه كشته شدن یك نظامی صهیونیست در كرانه باختری رود اردن، توقف مذاكرات سازش و گسترش شهرك‌های صهیونیست‌نشین را خواستار شده است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، در پی کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن، «اوری آریل» وزیر مسکن و شهرسازی اسرائیل روز جمعه توقف مذاکرات سازش را خواستار شد.

«ساریا اوفر» سرهنگ صهیونیست است که پنج‌شنبه شب در یکی از شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری کشته شد. صهیونیست‌ها بلافاصله پس از مرگ این فرد، گروه‌های فلسطینی را به کشتن این فرد متهم کردند. پس از این حادثه اسرائیل بخش‌هایی از کرانه باختری را منطقه بسته نظامی اعلام کرد و به جست‌وجوی خانه به خانه دست زد. نیروهای امنیتی اسرائیل تاکنون دستکم 5 فلسطینی را نیز در این ارتباط بازداشت کرده‌اند.

آریل در واکنش به مرگ این نظامی صهیونیست گفته است: این قتل باید پاسخی دیپلماتیک شامل توقف مذاکرات، لغو آزادی زندانیان فلسطینی و تغییر سیاست‌ها در مورد شهرک‌سازی‌ها، داشته باشد.

این وزیر اسرائیلی که خود یک شهرک‌نشین است، از تندروترین وزرای کابینه رژیم‌صهیونیستی است. وی به کلی با مذاکره با فلسطینی‌ها مخالف بوده و بارها گسترش بیشتر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و توقف مذاکرات را خواستار شده است.

در یک ماه گذشته دستکم سه نظامی صهیونیست به انحا مختلف کشته شده‌اند. هرچند «دنی دانون» معاون وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی اذعان کرده است که این حوادث با هم ارتباطی نداشته و سازماندهی‌شده نیستند، اما مقامات صهیونیست این حملات را به بهانه‌ای برای اقدام علیه فلسطینی‌ها و افزایش فشارها بر ساکنین کرانه باختری قرار داده‌اند. این حملات چند هفته‌ای پس از آن رخ داد که نظامیان صهیونیست از بیم وقوع انتفاضه‌ای دیگر، دست به بازداشت‌های گسترده زدند.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...