نسخه چاپی

دهقانی: ابزار تحریم نباید علیه ملتها بكار گرفته شود

سفیر كشورمان گفت:ابزار تحریم نباید علیه ملتها بكار گرفته شود و سوال اساسی اینست كه آیا اقشار آسیب پذیر كشورها باید تحت فشار قرار گیرند و آیا اصولا این روشی منطقی برای وارد كردن فشار سیاسی به سایر كشورها است؟

به گزارش نما، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز جمعه با ایراد سخنرانی در نشست کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با وضعیت اقتصاد کلان جهانی بر لزوم ایجاد و حفظ نظام مالی و اقتصادی مناسب و سالم برای توسعه پایدار در جهان امروز تاکید کرد. وی پیش نیاز رسیدن به نظام اقتصادی پویا و کارآمد را انعطاف سیاستهای کلان اقتصادی در مواجهه با تغییر شرایط دانست و ضمن تاکید بر اینکه ثبات سیاسی و اجتماعی کشورها تاثیر مثبتی در فرایند توسعه دارد، نسبت به اعمال فشارهای اقتصادی و مالی یکجانبه علیه کشورها بعنوان عامل بازدارنده رشد و توسعه هشدار داد.

سفیر کشورمان همچنین خواستار توجه شایسته نهادهای مسئول به تداوم اجرای اهداف هزاره توسعه در تعیین چارچوب بعدی برای توسعه پایدار شد.

وی بر بکارگیری ابزارهای اجرایی قوی از جمله ظرفیت سازی ، تبادل علم و تکنولوژی با کشورهای در حال توسعه تا حصول و دستیابی به اهداف توسعه ای تاکید کرد.

دهقانی در پایان ابراز امیدواری کرد کشورهای توسعه یافته و همچنین نهادهای تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد در اجرای اهداف توسعه ای و ایفای نقش و مسئولیت سنگینی که به دوش دارند کاملا مسئولانه عمل کنند.

سخنرانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره نگرانی غیر متعهدها از برخی تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل

غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز جمعه به نمایندگی از اعضای جنبش عدم تعهد با ایراد سخنرانی در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل و ارائه گزارشی در خصوص کمیته منشور سازمان ملل و تقویت هر چه بیشتر نقش این سازمان ، کارآمد کردن نهادهای اصلی و توجه ویژه به نقش و قدرت اجرایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله مسائل مربوط به صلح و امنیت بین المللی را از اولویت های پیش روی این سازمان دانست.

دهقانی همچنین به نگرانی جنبش غیرمتعهد ها نسبت به تداوم بی اعتنایی شورای امنیت بر کارکردها و اختیارات مجمع عمومی و شورای اقتصادی و اجتماعی این نهاد بین المللی اشاره کرد و از شورای امنیت بخاطر پرداختن به مسائلی خارج از حوزه وظایف این شورا و علاو بر آن ورود به حیطه های تعیین مصادیق و تعاریفی که در حوزه عملکرد و اختیارات مجمع عمومی است انتقاد نمود.

سفیر کشورمان همچنین وضع تحریم های این شورا بر برخی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را موضوعی نگران کننده خواند و افزود:اعضای جنبش عدم تعهد وضع تحریم ها را بعنوان آخرین راه حل و زمانی مناسب می دانند که تهدیدی متوجه صلح و امنیت بین المللی باشد.

وی در ادامه گفت ، ابزار تحریم نباید علیه ملتها بکار گرفته شود و سوال اساسی اینست که آیا اقشار آسیب پذیر کشورها باید تحت فشار قرار گیرند و آیا اصولا این روشی منطقی برای وارد کردن فشار سیاسی به سایر کشورها است؟

سفیر و معاون نماینده دائم در پایان خواستار بکارگیری شیوه های منطقی و مورد قبول اکثریت جامعه جهانی در برخورد با چالشهای جهانی و بین المللی شد.

سخنرانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره پیشرفت وضعیت زنان

غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز جمعه با ایراد سخنرانی در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با وضعیت و جایگاه زنان در جهان امروز ، ضمن اشاره به برخی پیشرفتهای حاصل شده در خصوص زنان خواستار توجه بیشتر به این موضوع در ابعاد ملی و بین المللی گردید. سفیر کشورمان اقدام جدی در رفع نا امنی اجتماعی ، بهره کشی جنسی ، نقض حقوق زنان و کودکان در مواقع بروز جنگ و درگیریهای نظامی و اعمال تحریم های غیرعادلانه به عنوان مظاهر خشونت سازمان یافته را از جمله مواردی خواند که نیاز به توجه فوری از سوی جامعه جهانی دارد.

دهقانی با ابراز اینکه شناسایی نقش مهم نهاد خانواده یکی از پیش نیازهای لازم برای رعایت حقوق بانوان می باشد، به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در تقویت نهاد خانواده بعنوان اولویت اصلی و لازم در راه پیشرفت ، اجرای عدالت و استقرار معنویت در جامعه اشاره کرد و افزود در راستای تحقق این امر جمهوری اسلامی ایران تمرکز عمده خود را در جهت دهی به تلاشها برای ایجاد فضایی کرده است تا تحکیم پایه های بنیادین نهاد خانواده را بر پایه باورهای مذهبی تضمین نماید.

سفیر و معاون نماینده کشورمان در ادامه افزود: بر اساس همین منطق ضمن تبریک انتصاب معاون جدید دبیر کل و مدیر اجرایی امور بانوان سازمان ملل، از ایشان درخواست می کنیم با تلاش برای تبیین اهداف و اصول بر پایه احترام به ارزشهای اخلاقی و الهی و همچنین با درنظر داشتن ویژگیهای ملی، مذهبی و فرهنگی هر کشور، این میراث ارزشمند انسانی را پاس بداریم.

دهقانی همچنین با اشاره به اشغال سطوح بالای مدیریتی در دولت و پارلمان از سوی بانوان کشورمان ، به اهمیت موضوع زنان در محافل علمی و دانشگاهی ایران و اقدامات مجلس شورای اسلامی در تقویت و پاسداری از جایگاه و حقوق زنان اشاره کرد و فعالیت گسترده بانوان در صحنه های مختلف اجتماعی از جمله فعالیت های علمی، آموزشی، اقتصادی، صنعتی - بازرگانی و بهداشتی و درمانی در جمهوری اسلامی ایران را حاضر الگوی زنان منطقه خواند .

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...