نسخه چاپی

وقتی سر كفاشیان كلاه می گذارند

مربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران با بیان این‌كه علاوه بر برخی داوران، مربیان و بازیكنان زیادی در فوتبال ایران دست به تبانی می‌زنند، تاكید كرد: چون كفاشیان و مسوولان فدراسیون فوتبالی نیستند زیاد سرشان كلاه می‌رود.

به گزارش نما، اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی حاشیه‌های پر سر و صدای داوری در لیگ برتر که به محرومیت محسن قهرمانی و کرمانشاهی منجر شده است، خاطرنشان کرد: 15 سال پیش که به ایران آمدم گفتم محیط فوتبال ایران ناپاک است و به داوران و به عملکرد داوران رسیدگی کنید. البته من مشکل را از داوران نمی‌بینم بلکه مقصر مسوولان فدراسیون فوتبال هستند که آشنا به مسائل فوتبال نیستند و نتوانسته‌اند دستمزد داوران را متناسب با افزایش بسیار زیاد دستمزد بازیکنان و مربیان بالا ببرند و وقتی درآمد آنها کم است ممکن است برخی از آنها برای پول با تیم‌ها سازش کنند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: من همان زمان در برنامه 90 هم گفتم داوران رشوه می‌گیرند و نتیجه‌ی بازی را بیرون از زمین تعیین می‌کنند. الان هم این مشکلات را از بالا و مسوولان فدارسیون می‌دانم. زمان فراهانی یا دادگان چون آنها فوتبالی بودند و مدیریت قوی داشتند کسی جرأت نمی‌کرد از این کارها بکند و سر آنها کلاه بگذارد ولی مسوولان فدراسیون فوتبال در حال حاضر چون فوتبالی نیستند سرشان کلاه می‌رود.

وی تصریح کرد: امثال دادگان و فراهانی با پول کم فوتبال را بسیار بهتر از الان مدیریت می‌کردند. کفاشیان به نظر من این‌کاره نیست و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. آنها با این همه پول نمی‌توانند فوتبال ایران را به درستی اداره کنند.

شرفی با تاکید بر این‌که کار داوران رشوه‌بگیر غلط است، زیرا اشتباه را نمی‌توان با اشتباه پاک کرد، گفت: علاوه بر داوران، مربیان و بازیکنان زیادی هستند که رشوه می‌گیرند و تبانی می‌کنند ولی فعلا داوران گیر افتاده‌اند. به عنوان مثال بازیکنی که گاوبندی می‌کند علت دارد زیرا وقتی سر موقع پول نمی‌گیرد تحت فشار است تنها راهی که به نظرش می‌رسد سازش و تبانی با تیم‌های مقابل است.

این پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که من به علت دور بودن از فوتبال راحت حرف‌هایم را می‌زنم، تاکید کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس باید اهل فوتبال را دعوت کند تا اطلاعات خوبی را در اختیارشان بگذارند. کسانی که خودشان باعث فساد در این فوتبال هستند و مسوولیت دارند را نباید به آن‌جا دعوت کند.

وی در ادامه در مورد درگیری دایی و مایلی‌کهن نیز گفت: من مایلی‌کهن را اصلا نمی‌شناسم و دلیل آن مفصل است. ما یک دایی بیشتر نداریم کسی که نه چکش تا حالا برگشته و نه مال و زمین کسی را خورده است و نه از بازیکنی پول گرفته است بلکه تنها با لیاقت و توانایی که دارد به این‌جا رسیده است و به همین علت یک عده چشم دیدن او را ندارند.

شرفی خاطرنشان کرد: مربیان زیادی هستند که چک‌هایشان در دست مردم است و به دلیل این‌که رابطه‌هایی دارند، کسی صدایش درنمی‌آید. مربیانی هستند که از بازیکن پول می‌گیرند و آزادانه می‌گردند و یا مربیانی وجود دارند که کارها غیراخلاقی و خلاف می‌کنند ولی آزاد هستند. آن‌وقت شما از دایی ایراد می‌گیرید که افتخار این مملکت است؟

این پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: من نمی‌خواهم درباره‌ی مایلی‌کهن صحبت کنم؛ چون دوست ندارم اعصاب خودم را خراب کنم. فقط دوست دارم با او چهره به چهره صحبت کنم و نه در رسانه‌ها!

شرفی درباره‌ی شرایط حال حاضر خود نیز گفت: من توقعی از کسی ندارم و اگر فوتبالیست شدم تنها به خاطر دل خودم و مردم بوده است. وقتی هم که مشهور شدیم در کنار مردم بودیم و سعی کردیم الگوی خوبی برای جوانان باشیم. نمی‌توان بر هرکسی که سنش بالاست اسم پیشکسوت گذاشت بلکه این صفت به رفتار و اعمال آدم‌ها بستگی دارد. من یک ایرانی هستم که پاسپورت آمریکایی دارم ولی به ایران و مردم آن عشق می‌ورزم.

۱۳۹۲/۷/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...