نسخه چاپی

آيت‌الله مكارم شيرازي:

فتوای جهاد نكاح رسوایی عظیم بود

یكی از مراجع تقلید با اشاره به اینكه جریان‌های تكفیری سه خطر بزرگ برای اسلام، مسلمانان و بشریت دارند گفت: نباید علمای اسلام در برابر جنایت‌های ایشان سكوت كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، به فعالیت تکفیری‌ها اشاره و اظهار کرد: فعالیت جریان‌های تکفیری که در اقلیت به سر می‌برند موجب شده است که در مرحله نخست خطر مسلمانان را تهدید کرده و هر روز عده‌ای انسان‌های بی‌گناه به خاک و خون کشیده‌ شوند.

وی تاکید کرد: تکفیری‌ها به شیعه و سنی رحم نکرده و بدون هیچ منطقی انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند.

این مرجع تقلید دومین خطر فعالیت تکفیری‌ها را متوجه جهان اسلام دانست و بیان کرد: با فعالیت این گروه چهره اسلام در دنیا خدشه‌دار شده و آنها موجب می‌شوند که چهره‌ای خشن از دین اسلام به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام پیامبر رحمت و مهربانی بود یادآور شد:‌ اقدامات تکفیری‌ها جاذبه اسلام را به دافعه تبدیل کرده و همین مسئله بهانه‌ای برای دشمنان اسلام شده تا اسلام ستیزی را گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خطر سوم جریان تکفیری متوجه بشریت است گفت: تکفیری‌ها همه جا را نا امن کرده‌اند و برای بشریت هم یک خطر به شمار می‌روند و ما نباید در قبال این جریانات سکوت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره «خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های مقابله با آن» گفت: این کنگره را آبان ماه سال آینده با حضور علمای جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار خواهیم کرد و خوشبختانه برگزاری این کنگره با استقبال خوبی روبه‌رو شده و نشست مقدماتی این کنگره نیز به شکل باشکوهی برگزار شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور علمای شیعه و سنی در نشست مقدماتی کنگره تصریح کرد: با برگزاری این نشست برخی از سایت‌ها و شبکه‌های متعلق به وهابیون به جنب و جوش افتاده و تلاش کردند که بگویند علمای قم به دنبال این هستند که اهل سنت را بکوبند.

وی با اشاره به بی‌پایه و اساس بودن این سخنان تاکید کرد:‌ برگزاری این جلسه هیچ ربطی به کوبیدن اهل سنت ندارد و ما از علمای اهل سنت برای حضور در این همایش دعوت کرده‌یم و دست دوستی به سمت آنها دراز کرده‌ایم و آنها نیز اینگونه هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وهابیت به دو شاخه تکفیری و غیرتکفیری تقسیم می‌شود گفت: ما با شاخه غیرتکفیری دعوا نداشته و حاضر هستیم که به بحث بپردازیم، ولی شاخه تکفیری خطرناک بوده و غیر از خود حتی اهل سنت را نیز کافر می‌دانند.

وی خطاب به گروه‌های تکفیری گفت: از جار و جنجال پرهیز کنید؛ ما با صراحت اعلام کرده‌ایم که تنها با گروه خطرناک تکفیری مشکل داریم و با سایرین مشکلی نداشته و حتی اصرار داریم این گروه را نیز هدایت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اعلام فراخوان برای این کنگره گفت: نباید جهان اسلام در برابر چنین جریانی سکوت کند چرا که امروز آبروی جهان اسلام درمیان است؛ با کمک علمای اهل سنت به دنیا اعلام خواهیم کرد که اسلام از این اقدامات وحشیانه به دور است.

وی در ادامه فتاوای جهاد نکاح از سوی برخی این جریان‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: جهاد نکاح که از سوی علمای همین جریان‌ها مطرح شد یک رسوایی عظیم بود چرا باید علمای اسلام در قبال این سخنان سکوت کنند؟

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم که کنگره خطر جریان‌های تکفیری به یک کنگره ماندگار در تاریخ اسلام تبدیل شود.

۱۳۹۲/۷/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...