نسخه چاپی

آخرین خبرها از وضعیت تدوین حقوق شهروندی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: پیگیری حقوق شهروندی دغدغه بسیاری از افراد است و ما در این راستا در كنار آگاهی‌سازی مردم باید خلاءهای قانونی را پر كنیم.

الهام امین‌زاده در نشست حقوقی و هم‌اندیشی رئیس، مسئولان و اساتید دانشگاه الزهرا(س) با مورد توجه قرار دادن بحث تدوین منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: به دنبال تاکید جناب آقای روحانی که هم در زمان تبلیغات انتخابات و هم بعد از آن داشته‌اند، در حال حاضر معاونت حقوقی ریاست جمهوری متکفل بحث تدوین حقوق شهروندی، البته با همکاری مرکز تحقیقات ریاست جمهوری، شده است تا مطالعات لازم در این باره را انجام دهد.

وی افزود: در شروع کار، ارتباط با اقلیت‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دادیم و از آن‌ها پیشنهاداتشان را مطالبه کردیم و به تدریج در حال کسب این نظرات هستیم. در همین راستا در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اساتید و نخبگان دانشگاه بحث حقوق شهروندی را پیگیری کردیم.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه "پیگیری حقوق شهروندی دغدغه بسیاری از افراد است"، گفت: هرجا که مطالبات انسانی وجود داشته، مطالبه برای حقوق شهروندی هم وجود داشته است. در همین راستا، با کمک قانون عادلانه می‌توان در جهت رعایت اخلاق، آزادی‌ها و برادری‌ها گام برداشت و تبغیض‌ها را از بین برد و این موضوع ما را به توجه به حقوق شهروندی رهنمون می‌کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما قانون کم نداریم و تورم قانون زیاد است اما نمی‌توانیم به خوبی ادعا کنیم که نظارت بر اجرای قانون به خوبی وجود دارد.

۱۳۹۲/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...