نسخه چاپی

دانشگاه علوم پزشكی همدان بر علت‌یابی مرگ دختر دانشجو تاكید دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی همدان بر ضرورت علت‌یابی مرگ دختر دانشجو در خوابگاه دانشگاه علوم پزشكی همدان تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حبیب‌اله موسوی بهار اظهار داشت: متأسفانه مرگ یکی از دانشجویان دختر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان جمعه صبح توسط همخوابگاهی‌هایش گزارش شد.
وی افزود: هم خوابگاهی‌های این دانشجو بلافاصله بعد از مواجه شدن با صحنه حلق آویز شدن این دانشجو، موضوع را به ناظمه و نگهبان این خوابگاه اطلاع دادند اما پس از پایین آوردن بدن ایشان متوجه گذشت زمان قابل توجهی از زمان فوت وی شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اعلام موضوع به پلیس و مقامات قضایی بلافاصله بعد از بروز مسئله گفت: مقامات و مسئولان مرتبط همچنین مسئولان دانشگاه در اسرع وقت در صحنه حاضر شدند و با همراهی و همدلی دانشجویان، آنان به آرامش دعوت کردند و از آنها خواسته شد نگرانی خاصی در ارتباط با این موضوع نداشته باشند.
وی با بیان اینکه با همکاری خوب دانشجویان اقدامات و پیگیری های لازم به خوبی انجام شد، گفت: صبح شنبه امور مربوط به پزشکی قانونی صورت گرفت و مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان در مورد علت مرگ اظهار نظر کردند.
موسوی بهار گفت: هیچگونه شواهدی از آثار ضرب و جرح در بدن، لباس، مو و یا ریخت و پاش در وسایل اتاق نبود و گزارشی از شنیده شدن سر و صدا وجود نداشته است.
وی ادامه داد: طبق اعلام دوستان این دانشجو، وی تا ساعت 12 شب جمعه با همخوابگاهی‌های خود بیدار بود و ما از زمان دقیق بروز این حادثه بی اطلاع هستیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اظهار تأسف شدید از بروز این حادثه گفت: این دانشجو در ترم دوم رشته پرستاری تحصیل می‌کرد.
وی با اشاره به مطلوبیت خوابگاه‌های دانشگاه گفت:‌ بودجه زیادی برای بهبود خوابگاه‌های دانشگاه و دستیابی به مدل استاندارد مورد نظر ابلاغی وزارت بهداشت صرف شده است.
موسوی بهار دختران دانشجو را همچون فرزندان و خواهران خود دانست و گفت: ما برای حفظ امنیت این دانشجویان دوربین‌های کنترلی و حفاظ‌های بلند نصب کردیم و اخیراً نیز موارد امنیتی تشدید شده است.
وی به خانواده مرحومه تسلیت گفت و مجموعه دانشگاه را در غم از دست دادن این دانشجو شریک دانست و اظهار داشت: مراسم یادبودی با حضور دانشجویان و اساتید در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشجویانی که با متانت و رفتار صحیح مجموعه دانشگاه را برای مدیریت این مسئله یاری کردند، تشکر کرد و خواستار صبوری افراد برای پیگیری موضوع شد.
وی به در نظر گرفتن استاد مشاور برای دانشجویان و برخورداری دانشگاه از مراکز مشاوره و ارتباط دانشگاه با خانواده‌های دانشجویان برای اطلاع آنان از برنامه‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید همیشه برای دستیابی به ایده‌آل‌ها تلاش کند.
موسوی بهار اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متنوعی توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی برنامه ریزی شده و افزایش این برنامه ها در بهبود وضعیت روحی و روانی دانشجویان کمک رسان است.
وی ضمن ابراز گله مندی از اظهار نظر های غیرکارشناسانه برخی افراد فعال در فضای اطلاع رسانی افزود: حفظ آبروی این فرد و خانواده وی بسیار مهم است و باید از هرگونه گمانه زنی و در فشار روحی و روانی قرار دادن خانواده مرحومه، قبل از اعلام نتیجه نهایی توسط مقامات ذیصلاح خودداری کرد.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...