نسخه چاپی

ضرورت لغو روادید گردشگران

نماینده مردم شیراز در مجلس با مثبت ارزیابی كردن تاثیر تسهیل رفت و آمد گردشگران به كشور، گفت: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با همكاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بستر را برای لغو روادید یا تسهیل در صدور روادید برای گردشگران فراهم كند.

به گزارش نما، جعفر قادری در گفت ‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن تاثیر تسهیل رفت وآمد گردشگران به کشور، توضیح داد: یکی از روش‌های مطلوب و تاثیرگذاری که برخی از کشورها برای جذب توریست انجام داده اند، لغو روادید برای گردشگران کشور‌هایی است که سهم عمده‌ای از توریست‌ها را به دیگر کشورهای جهان ارسال می‌کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان بروکراسی و سیستم اداری عریض و طویل صدور روادید برای جذب گردشگر را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه با لحاظ کردن دغدغه‌های دستگاه‌های امنیتی باید به سمت لغو روادید گردشگران برویم، ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی نگران مخدوش شدن امنیت کشور هستند و باید با مطالعه و کار کارشناسی برخی از کشورهای را که امکان لغو روادید با آنها وجود دارد را انجام داده و دیگر کشورها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: فرایند لغو روادید با دیگر کشورها زمان و وقت زیادی را می‌طلبد و باید با مشورت وزارتخانه‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه همزمان با طی شدن فرایند لغو روادید باید زیرساخت‌های جذب گردشگران نیز تامین شود، گفت:‌ زیرساخت‌ها از جمله ایجاد شعبه‌های بانکی بین‌المللی، تسهیل حمل ونقل گردشگر در داخل کشور، ساخت هتل‌های مطلوب از جمله موضوعاتی است که باید همزمان با اجرایی شدن برنامه جذب گردشگر پیگیری شوند.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...