نسخه چاپی

احتمال فروپاشی ائتلاف مخالفان سوریه در آستانه ژنو ۲

همزمان با درگیری‌های گسترده مخالفان مسلح با یكدیگر در اطراف حلب، اختلافات سیاسی نیز در ائتلاف معارضان سوری به اوج خود رسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه الحیات خبر داد که «شورای ملی سوریه» تهدید کرد که در صورتی که ائتلاف مخالفان سوری در نشست ژنو2 شرکت کند، از این ائتلاف خارج خواهد شد.
شورای ملی سوریه پیش از این نیز با موضع گیری‌های احمد الجربا رئیس ائتلاف در سفر به نیویورک درباره حضور در نشست ژنو 2 مخالفت کرده بود.
شورای ملی سوریه با 40 عضو در مجموعه ائتلاف مخالفان سوری که 114 عضو دارد، اصلی‌ترین گروه به حساب می‌آید و این تصمیم را پس از نشست دو روز قبل خود در استانبول گرفته است.
شورای ملی سوریه تاکید دارند که حضور در نشست ژنو 2 تنها تامین کننده منافع آمریکا و روسیه است.
مخالفان مسلح از جمله ارتش آزاد نیز تصمیم احمد الجربا برای حضور در نشست ژنو 2 را رد کرده‌اند.
این اختلافات در عرصه سیاسی در حالی است که در عرصه میدانی نیز مخالفان مسلح به شدت اختلاف پیدا کرده‌اند و درگیری‌های شدیدی بین نیروهای جبهه النصره با ارتش آزاد، نیروهای داعش(دولت اسلامی عراق و شام) و شبه نظامیان کُرد در مناطق شمالی سوریه در جریان است.
این درگیری‌ها به حدی اوج گرفته که گردان غربا الشام وابسته به ارتش آزاد، داعش را تهدید کرده در صورتی که به حملات خود ادامه دهد، منطقه بستان پاشا در حومه حلب را در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد داد.
در صورتی که منطقه بستان پاشا در اختیار ارتش سوریه قرار گیرد، نیروهای القاعده ای در حومه حلب در محاصره قرار خواهند گرفت.
همچنین در ادامه این اختلافات، سلیم ادریس رئیس ستاد فرماندهی مخالفان مسلح نیز در واکنش به اظهارات «فهد المصری» سخنگوی رسانه‌ای ارتش آزاد اعلام کرد که این اظهارات نظر ستاد کل نیست.
سخنگوی رسانه‌ای ارتش آزاد در گفت‌وگو با روسیا الیوم گفته بود که مسئولیت کشتار غیرنظامیان در لاذقیه با سلیم اردیس است و دستگاه‌های اطلاعاتی منطقه وی را فریب داده‌اند.
چند روز قبل دیدبان حقوق بشر گزارش داده بود که دستکم 190 غیرنظامی توسط مخالفان مسلح سوری در مناطق علوی نشین غرب سوریه کشته و 200 تن نیز ربوده شده‌اند.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...