نسخه چاپی

اتمام عمر معدن انگوران تا 15 سال دیگر

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس با اشاره به اینكه واگذاری معدن انگوران به بخش خصوصی با جدیت دنبال نشد، گفت:بر اساس برآورد صورت گرفته توسط كارشناسان ظرفیت این معدن در حال حاضر محدود است و با توجه به میزان برداشتی كه در حال حاضر از این معدن می شود موجودی معدن طی ۱۵ سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش نما، محسن علیمردانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره آخرین وضعیت معدن انگوران گفت: بحث هایی بود مبنی بر اینکه اگر از معدن انگوران به شکل فعلی برداشت شود عمر این معدن طی 10 الی 15 سال آینده به اتمام می رسد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید معادن جایگزین پیدا شود، افزود: بخش عظیمی از اقتصاد استان زنجان به معادن روی بر می گردد؛ همچنین بیشترین سهم صنعت این استان به صنعت سرب و روی بر می گردد و بخش اعظمی از صادرات استان زنجان نیز به فلزاختصاص دارد به طوری که حداقل 60 درصد از صادرات استان زنجان مختص به معدن روی است.
وی با تاکید بر این که بخش اعظمی از کارگران استان در کارخانجات ذوب روی و سرب فعالیت دارند، تصریح کرد: اقتصاد استان زنجان به معادن روی گره خورده و نگرانی اتمام عمر معدن انگوران تا حداکثر 15 سال دیگر بین مسئولان و مردم ایجاد شده است.
علیمردانی همچنین گفت: کارشناسان نیز بر این عقیده اند که عمر این معدن تا 12 سال دیگر به اتمام می رسد.
نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم معادن جدید در استان زنجان و استان های همجوار برای جایگزینی معادن این استان کشف شود، درباره واگذاری معدن انگوران به بخش خصوصی که قرار بود در سال های گذشته صورت گیرد، گفت: بحث هایی در گذشته در این راستا وجود داشته اما این موضوع با جدیت دنبال نشد و به نوعی این واگذاری منتفی شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد:معدن انگوران در حال حاضر در اختیار دولت است و در گذشته که بحث واگذاری این معدن به شرکت های روی مطرح بود فعلا این واگذاری منتفی است.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...