نسخه چاپی

گروگانگیری در تایلند برای كسب رضایت در تهران

مرد كلاهبردار برای جلب رضایت شاكی خود او را ۲۰ روز در تایلند به گروگان گرفت.

به گزارش نما ، یکم مهر امسال فردی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی اعلام کرد که فردی به نام "ابراهیم " پس از ربودنش اقدام به گرفتن اسناد مالی و چک های سفید امضا از وی کرده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور قاضی بخشوده ، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
مالباخته پس از حضور در اداره یازدهم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ۴ ماه پیش و از طریق آگهی روزنامه با فردی به نام "ابراهیم محمدی" که بعد متوجه شدم هویت واقعی اش "ابراهیم . د" است ، آشنا شدم . وی به بهانه سرمایه گذاری در کشور تایلند ، مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان و طی چندین فقره چک از من پول دریافت کرد و پس از گرفتن وجوه مذکور متواری شد تا اینکه با تلاش فراوان توانستم آدرس جدید وی را در منطقه ستارخان – خیابان ارجمندی شناسایی کنم .
قرار شد تا وی پول مرا بازپس دهد تا من نیز از شکایتم صرف نظر کنم اما زمانی که ساعت ۹ شب ۳۱ شهریور به محل سکونت جدیدش مراجعه کردم ، وی پس از پائین آمدن درخواست کرد تا در داخل ماشین با هم صحبت کنیم . چند دقیقه ای از نشستن ما در داخل ماشین ابراهیم نگذشته بود که دو نفر سوار ماشین شده و چاقویی را زیر گلویم گذاشتند و مرا زیر صندلی قرار داده و به محل مخروبه ای که به نظر می رسید در اطراف تهران باشد ، برده و در آنجا تهدید کردند که چنانچه پیگیر شکایتم باشم مرا خواهند کشت و در ادامه تعدادی رسید و برگه مبنی بر اینکه هیچگونه طلبی از ابراهمی محمدی ( ابراهیم . د ) ندارم ، گرفته و رهایم کردند.
مالباخته در خصوص نحوه پرداخت مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان نیز به کارآگاهان گفت : یک باب منزل پدری در منطقه ده ونک داشتم که پس از توافق با ابراهیم مبنی بر سرمایه گذاری در کشور تایلند ، آن را فروخته و پول حاصل از فروش منزل را در طی چندین فقره چک به ایشان پرداخت کردم.
مالباخته در خصوص سفر خود به کشور تایلند و زندانی شدن خود توسط ابراهیم نیز به کارآگاهان گفت : ابراهیم مرا به تایلند برد و به مدت ۲۰ روز در یک ساختمان متروکه زندانی کرد . در آنجا از من درخواست می کرد که با ایران تماس گرفته و درخواست پول کنم . سرانجام پس از گذشت ۲۰ روز ، وی اجازه داد تا من به ایران بازگردم که بعد از مراجعه به ایران متوجه شدم که طی این مدت آنها محل سکونت خودشان در تهران را تغییر داده اند .
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره یازدهم به بررسی صحت اظهارات شاکی پرداخته و سرانجام۱۶ مهر اقدام به دستگیری ابراهیم کردند .
متهم در اظهارات اولیه خود و در خصوص نحوه آشنایی خود با شاکی به کارآگاهان گفت : از طریق آگهی روزنامه ، شاکی با من تماس گرفت و درخواست اخذ اقامت کشور تایلند و سرمایه گذاری در این کشور را کرد و به این طریق شد که با یکدیگر ارتباط و متعاقب آن ملاقات داشتیم . قرار شد که من برای شاکی در کشور تایلند سرمایه گذرای کرده اما چون مریض شدم !! نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم .
متهم در خصوص نحوه سرمایه گذاری خود در کشور تایلند نیز مدعی شد که در کار واردات کفش و کتانی از کشورهای تایلند ، کره جنوبی و چین و همچنین خرید و فروش و رهن و اجاره ملک در تایلند فعالیت دارد اما تا به این لحظه هیچگونه سند و مدرک قانونی که تأیید کننده این موضوع باشد را به کارآگاهان ارائه نکرده است.
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این که متهم در حال حاضر منکر ارتکاب آدم ربایی شده و تحقیقات در این خصوص در مراحل اولیه قرار دارد گفت : در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره یازدهم قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی در خصوص ارتکاب جرم آدم ربایی از سوی متهم در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر از مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و به بهانه سرمایه گذاری در برخی کشورهای جنوب سرق آسیا مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند نیز از آنها دعوت کرد تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

۱۳۹۲/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...