نسخه چاپی

تلاش اسرائیل برای ناكامی مذاكرات هسته ای

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران می‌گوید كه اسرائیل در تلاش برای خرابكاری در مذاكرات میان ایران و 1+5 است.

به گزارش نما، ظریف در پیام روز جمعه خود در فیس بوک نوشت: «صهیونیست‌ها بسیار نگران موفقیت ایران در مذاکرات هستند و با توجه به حضور فعال صهیونیست‌ها در رسانه‌ای غربی، این احتمال قوی وجود دارد که آنها همه چیز را متفاوت و حتی گاهی ظالمانه جلوه دهند و این کار در تلاش برای تخریب روند مذاکرات است.»



وزیر امور خارجه ایران، هوچی گری رسانه‌های اسرائیلی در مورد برنامه انرژی هسته‌ای ایران را محکوم کرده و آن را نشانه‌ای از سرخوردگی جنگ‌طلبان توصیف کرد.



به نوشته پرس تی وی، ظریف خاطر نشان کرد که ایران و 1+5 در مورد حفظ محتویات مذاکرات محرمانه در تلاش برای جلوگیری از اثرات منفی تبلیغات موافقت کرده‌اند.



ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل، یعنی آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به علاوه آلمان، مذاکرات دو روزه خود در مورد برنامه‌ای هسته‌ای تهران را در روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر در پشت درهای بسته در ژنو سوئیس برگزار کردند.



محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نشست ۱۵ اکتبر، طرح ایران با عنوان بستن یک بحران غیرضروری، بازکردن افق‌های جدید، را به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه داد. دو طرف موافقت کردند که جزئیات این طرح فعلا محرمانه باقی بماند.



اشتون، پس از این مذاکرات، آن را دقیق‌تر و اساسی‌تر از مذاکرات قبل توصیف کرده و طرح جدید را یک مشارکت مهم توصیف کرد.



ایران و 1+5 موافقت کردند که در تاریخ هفتم و هشتم نوامبر بار دیگر در ژنو مذاکره کنند.

۱۳۹۲/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...