نسخه چاپی

در تذكرات شفاهي

نمایندگان مجلس خواستار برخورد قوه قضائیه با اهانت‌كنندگان به شهدا شدند

نمایندگان مجلس امروز در تذكرات شفاهی در صحن علنی خواستار برخورد قوه قضائیه با اهانت‌كنندگان به شهدا شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: به وزارت امور خارجه تذکر می‌دهم که مردم ایران را نامحرم نداند و حداقل مردم ایران را در جریان مذاکرات قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین به بیت حضرت امام (ره) تذکر می‌دهم که اگر خودتان با افرادی که منسوب به بیت هستند و این روزها دل خانواده شهدا را به شدت رنجانده‌اند، برخورد نکنید، فرزندان معنوی حضرت امام (ره) با آنها برخورد خواهند کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس از قوه قضاییه درخواست کرد تا با این گونه افراد برخورد کند.

حجت‌الاسلام حسینی در تذکر دیگری به وزیر کشور گفت: وزیر کشور اعلام کرد که در انتخاب استانداران نظر نمایندگان را در نظر می‌گیرم، ولی این گفته هنوز اجرایی نشده است. همچنین مردم طارم که از طریق زیتون امرار معاش می‌کنند، امسال دچار آفت مگس شده‌اند و زیتون زیتونکاران از بین رفته است. لذا از رئیس جمهور می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند.

در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر کار از وی درخواست کرد که وضعیت کارگران را ساماندهی کند و گفت: آقای ربیعی؛ عمل به وعده آقای روحانی در خصوص تامین حقوق کارگران زحمت‌کش براساس تورم اعلامی باید صورت گیرد. همچنین به بازنشستگان نیز باید کمک شود. از خدا بترسید.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: آقای فانی اگر از مجلس رأی می‌خواهی، تا روز یکشنبه نسبت به جذب پیش‌دبستانی‌ها و معلمان شرکتی اقدام کن.

نماینده مردم ارومیه در تذکری به رئیس جمهور اظهار داشت: هزینه‌ها را براساس درآمدها تنظیم کنید و افزایش نرخ ارز و استقرار از صندوق توسعه ملی و فروش اوراق مشارکت و سهامی دیگر و استقراض از بانک مرکزی را ممنوع کنید و این مسائل در تدوین لایحه بودجه ۹۳ لحاظ کنید.

قاضی‌پور خطاب به روحانی گفت: ۸۵ درصد دریاچه ارومیه خشک شد و وقت عمل فرا رسیده است.

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور اظهار داشت: ما یاوران ولایت و محرم اسرار نظام هستیم و آن طرفی‌ها جاسوسان رژیم غاصب هستند، لذا اجازه دهید جلسه غیرعلنی تشکیل شود و از مذاکرات ژنو که چیزی نصیب ملت ایران نشده است، به ما خبری دهید.

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب در مجلس طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مردم هرمزگان مدت ۱۵ روز است که خواب و قرار و آرامش ندارند و دو هفته است که همه مردم احساس می‌کنند به غرور و عزت آنها توهین شده است. انتشار خبر ناگهانی انتزاع ۵ روستای این استان و الحاق آن به شهرستان لامرد استان فارس همه مردم را نگران کرده است و مردم احساس می‌کنند در حق آنها ظلم شده است. ضمن اینکه این طرح بدون نظرسنجی و کار کارشناسی و نظرخواهی از نمایندگان، مردم و نخبگان صورت گرفته است. لذا درخواست دارم به این موضوع رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تصمیمات ناشیانه و خلاف عدالت که در دولت نهم و دهم گرفته شده است، در دولت تدبیر و امید اجرا می‌شود و نمایندگان استان و مردم هرمزگان از شما انتظار دارند که دستوری دهید که وزارت کشور این مصوبه را متوقف و ملغی کند. همچنین به وزارت کشور تذکر می‌دهم که در مقابل اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم و راهپیمایی‌های آنها برخورد نکنند و مردم عصبانی را بیش از این عصبانی نکنند.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس در صحن علنی طی سخنانی با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: تذکر اول من به وزیر راه است؛ احداث کنار گذر بابل ۱۱ سال پیش شروع شده، اما حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. لذا انتظار داریم براساس وعده‌های داده شده برای اتمام پروژه اقدام شود. همچنین پروژه‌ آبرسانی به شهرهای بابل، بابلسر و فریدون‌کنار ۱۵ سال پیش آغاز شده است و مردم در انتظار وعده وزیر نیرو برای اتمام کار هستند.

ابراهیم بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکر شفاهی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ اعلام می‌کنم که تنها استفاده کننده از بمب هسته‌ای چگونه می‌تواند بر سر راه ملت‌ها در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای مانع ایجاد کند؟ آمریکا مالک بیشترین بمب هسته‌ای است و به شدت غیرقابل اعتماد است.

وی ادامه داد: تخصص آمریکایی‌ها انجام مذاکرات بی حاصل است. دقت کنیم که عزت و کرامت ملت ایران بهای گردوی بی‌مغز مذاکره با امثال اوباما که فاقد اختیار نیز هستند، نشود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری به برخی رجال سابقاً‌ سیاسی خاطرنشان کرد: وزن و جایگاه شما ناشی از همراهی شما با انقلاب، ملت و منافع جهان اسلام و مستضعفان است لذا اگر از انقلاب، ملت و مستضعفین اعراض می‌کنید و به دنبال رفع نگرانی استکبار جهانی باشید، ملت نیز از شما اعراض کرده و در عزلت وادادگی به دشمنان خواهید ماند.

۱۳۹۲/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...