نسخه چاپی

صالحي‌اميري:

مطیع رأی نمایندگانم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: براساس جدول، انتخابات فدراسیون‌ها تا پایان اسفند 93 انجام می‌شود و از این پس هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نخواهد شد.

به گزارش نما و به نقل از تسنیم، سیدرضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت، در خصوص تغییر روسای فدرارسیون‌ها گفت: ما در گذشته 13 فدراسیون داشتیم که با سرپرست اداره می‌شدند و تکرار این عمل در شرایط فعلی خلاف اساسنامه و منطقا مناسب نبود، لذا ما جدولی را برای برگزاری انتخابات 13 فدارسیون اعلام کردیم که براساس آن، انتخابات 2 فدراسیون برگزار شد و بقیه انتخابات‌ها براساس جدول زمانی انجام می‌شود. براساس این جدول، انتخابات بقیه فدراسیون‌ها تا پایان اسفند 93 انجام می‌شود و از این پس هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نخواهد شد.

وی افزود: هر فدراسیونی در روز پایانی مسئولیت رئیسش، انتخابات برگزار خواهد کرد که این موضوع با استقبال فدراسیون‌های ورزشی مواجه شده است.

صالحی امیری در خصوص دیدارهایش با نمایندگان مجلس برای کسب رای اعتماد گفت: وظیفه ما ارائه برنامه و مجموعه رویکردها و رساله‌ خودمان است و تصمیم‌گیری اصلی بر عهده مجلس است.

وی همچنین در ادامه، رویکرد ارتقاء اخلاق، توسعه فضای ورزشی، گسترش ورزش همگانی و رویکرد جدی به جوانان را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

صالحی امیری همچنین به برنامه‌های خود در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: ما در حوزه جوانان برنامه‌هایی برای ازدواج و اشتغال، حل آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی امور اجتماعی مربوط به جوانان داریم که آن را به نمایندگان مجلس ارائه کرده‌ایم.

وی در خصوص بحث فساد در ورزش و بویژه فوتبال گفت: میلیون‌ها نفر در این حوزه در حال تلاش هستند و نباید عملکرد چند نفر و یا چندده‌نفر و تلاش میلیون‌ها انسان پاک را مخدوش کرد. ما کمیته‌ای را در وزارت ورزش برای سالم‌سازی محیط ورزشی برای ایجاد سازوکارهای قانونی مبارزه با فساد ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم جلوی ظهور و بروز فساد را در عرصه ورزش بگیریم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: تلاش داریم به دور از جنجال و تبلیغات راهبردها و راهکارهای مدیریت مقابله با فساد را دنبال کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم که در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم رای اعتماد مجلس به شما چه واکنشی خواهید داشت، تصریح کرد: مجلس در راس امور است و همه وزرای پیشنهادی بدون پیش‌داوری تابع رای مجلس هستند.

۱۳۹۲/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...