نسخه چاپی

با بي اخلاقي مربيان برخورد نشود، من كنار مي روم

مشحون: در زمین مثل "اصغر ترقه" به سمت داور می روند

رئیس سازمان تیمهای ملی بسكتبال گفت: اگر امسال در زمین بسكتبال كسی اخلاق را رعایت نكند و با این كار برخورد نشود، من از فدراسیون كنار می روم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ برخی اتفاقات سال گذشته از جمله اعتراضات به داوری، حواشی و روی سکو نیامدن تیمها در پایان لیگ باعث ناراحتی محمدرضا مشحون رئیس سازمان تیمهای ملی بسکتبال شده و حتی تا تهدید به کناره گیری در صورت تکرار این اتفاقات و برخورد نشدن با آن پیش رفت.

محمدرضا مشحون می گوید: ما تعداد زیادی مربی و ورزشکار تحصیلکرده در بسکتبال داریم اما در جریان مسابقات مانند "اصغر ترقه" به داور می پریم. این کار به جز ترویج بی ادبی چه حاصلی داشته است؟ ورزش فوتبال را ببینید که چه فضاحتی در آن به وجود آمده و خبرنگار، بازیکن، بدنساز، مربی و... در آن تبانی می کنند.

اگر معترضان داور هستند، سوت به گردن بیاندازند

رئیس سازمان تیمهای ملی پیشنهاد داد: باید با مربیان و بازیکنانی که اخلاق را رعایت نمی کنند برخورد جدی شده و به آنها، اخطار، خطای فنی و دیسکالیفه داده شود. اگر برخورد جدی با این قضایا نشود من از سمت خود کنار می روم. از کسانی که به داوران اعتراض می کنند، سوال می کنم مگر شما داورید؟ اگر اینطور است که سوت را به گردن بیاندازید و داخل زمین قضاوت کنید.

وی به داوران هم اشاره می کند: داوران هم در این موارد سهل انگاری کرده و برخورد لازم را انجام نمی دهند. همه ما مسئولان فدراسیون در کنار زمین می نشینیم، داور باید از چه حساب ببرد؟ متاسفانه من را به جلسه داوران دعوت نکردند وگرنه این حرفها را آنجا هم می زدم.

مگر قرار است همیشه یک باشگاه اول باشد؟

مشحون به حرکت تیمها در فینال لیگ هم انتقاد کرد: چنین حرکاتی در بسکتبال وجود نداشته که جام را بگذاریم و تیم دوم روی سکو نرود. مگر قرار است که همیشه یک باشگاه اول شود. یعنی اگر تیمی دوم شد، نباید روی سکو برود؟ این حرکات برای بازیکنان جوان بدآموزی دارد.

رئیس سازمان تیمهای ملی افزود: رشته های دیگر را ببینید که چه اتفاقی برای آنها افتاده است. در حاشیه مسابقه یکدیگر را با چاقو می زنند. ما ادعای ورزش دانشگاهی را داریم و بعد در همین جامعه دانشگاهی، همه با هم برخورد می کنند در حالی که ما باید الگوی جامعه باشیم. البته می دانم که مربیان در داخل زمین تحت فشار هستند. بازیکن به حرفشان گوش نمی دهد و عصبی می شوند اما تمام این موارد باعث رعایت نکردن برخی اخلاقیات نمی شود.

جام اخلاق برای مربیان

وی برای تشویق مربیان به رعایت اخلاق، پیشنهاد در نظر گرفتن یک جام اخلاق برای مربی اخلاق مدار را داد.

رئیس سازمان تیمهای ملی همچنین با معرفی 12 بازیکن تیم ملی جوانان که سال بعد به مسابقات جهانی می رسند از تیمهای سوپرلیگی خواهش کرد که این بازیکنان را در بازیها مورد استفاده قرار دهند.

یوسف وند، جعفری، اسکندری، امامقلی پور، رضایی، اله وردی، رضایی فرد، قمری، خرمشاهی، نظریان، صالحی و سرودی بازیکنان تیم ملی جوانان هستند که تا به حال نیمی از آنها جذب تیمهای سوپرلیگی شده اند.

۱۳۹۲/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...