نسخه چاپی

مصر به بازداشت شهروندان سوری متهم شد

یكی از رهبران مخالف سوریه، مصر را به بازداشت ۸۰۰ تن از شهروندان سوری متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از القدس العربی، برهان غلیون، یکی از رهبران مخالف سوریه و رئیس سابق شورای مخالفان اعلام کرد، از ماه اوت گذشته تاکنون بیش از ۸۰۰ سوری در مصر بازداشت شده‌اند.

وی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: بر اساس اطلاعات کمیساریای عالی امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل بیش از ۸۰۰ سوری از ماه اوت تاکنون در مصر بازداشت شده‌اند که ۵۸۹ تن از آن‌ها زن و ۸۴ تن کودک بوده‌اند. این اقدام در حالی صورت گرفت که این افراد هیچ اتهامی نداشته و تنها به دلیل اقدام غیرقانونی این کشور بازداشت شده‌اند.

غلیون افزود: مقامات مصر در همین مدت ۱۴۴ تن از شهروندان سوری را به دیگر کشورهای منطقه تبعید کردند. با توجه به اینکه شمار آوارگان سوری به حدود ۳۰۰ هزار تن می‌رسد، پیش از تغییر اوضاع سیاسی مصر، برای ورود آن‌ها نیازی به روادید نبود.

پیشتر وزارت خارجه مصر اتهامات سازمان عفو بین‌الملل به قاهره را در خصوص بدرفتاری با پناهندگان سوری و بازداشت و تبعید برخی از آن‌ها را تکذیب و گزارش‌های سازمان ملل را "غیردقیق" توصیف کرد و افزود: این گزارش‌ها واقعیت اوضاع پناهندگان سوری را در این کشور منعکس نمی‌کند.

در همین حال، بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر عنوان داشت: بیش از ۳۰۰ هزار پناهنده سوری در این کشور حضور دارند که با آن‌ها همانند مصریان و به عنوان براداران عرب رفتار می‌شود به ویژه در ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی. وی همچنین تصریح کرد: این امر مواضع اصولی مصر را در حمایت از مردم سوریه در شرایط تاسف‌بار کنونی کشورشان نشان می‌دهد.

۱۳۹۲/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...