نسخه چاپی

DNA بی‌غیرتی در جماعت توجیه‌گر

با توجه به غیرقابل انكار بودن سخنان معاون وزیرخارجه آمریكا علیه ایران، بررسی این پرسش مهم به نظر می‌رسد كه چرا محافلی در داخل اصرار به ماست‌مالی و انكار سخنان شرمن دارند.

به گزارش نما، شرمن در یکی از کمیته‌های سنای آمریکا گفته بود فریبکاری بخشی از DNA ایرانیان است اما برخی رسانه‌های داخلی به همراهی شماری از رسانه‌های فارسی زبان بیگانه کوشیدند با تحریف سخنان وی، اهانت این مقام آمریکایی را لاپوشانی کنند. شرمن که به محافل صهیونیستی نزدیک است پیش از این گزارش بسیاری از مذاکرات ۱+۵ با ایران را به مقامات رژیم صهیونیستی، اطلاع داده است.
انکار ناشیانه سخنان شرمن که از سوی بی‌بی‌سی فارسی و برخی سایت‌های وابسته به جریان فتنه نظیر آینده و... صورت گرفت در حالی است که روزنامه لس‌آنجلس تایمز دراین‌باره می‌نویسد«She said of the Iranians: we know that deception is part of the DNA» یعنی «او [شرمن در پاسخ سوال سناتور آمریکایی درباره ایرانیان گفت: ما می‌دانیم که فریبکاری بخشی از DNA است».
یادآور می‌شود خانم افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اظهارنظر گستاخانه تأکید کرده است: خانم شرمن مسائل ایران را اشتباه درک کرده است. این اظهارات نه تنها با اصل احترام متقابل در تضاد است، بلکه نشان از بی‌اطلاعی ایشان از اوضاع ایرانیان دارد. برخلاف اظهارات ایشان، آنچه در DNA ایرانیان وجود دارد، مقاومت در برابر هرگونه قلدری و زورگویی است.
اکنون بر مبنای سخنان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به درستی مقاومت در برابر زورگویی را در DNA ایرانیان دانسته، باید پرسید در DNA تحریف‌کنندگان و توجیه‌کنندگان ایرانی اظهارات موهن وندی شرمن کدام ویژگی‌های انحطاط اخلاقی وجود دارد؟ به نظر می‌رسد در DNA این عناصر حتما بتوان رگه‌هایی از خیانت، خودفروشی، وطن‌فروشی یا حداقل بلاهت و ساده‌لوحی پیدا کرد و الا دلیلی ندارد گزارش رسمی مطبوعات آمریکایی را تحریف و تلطیف کنند.
البته در این میان یک ملاک مشخص دیگر نیز وجود دارد و آن اینکه مقامات آمریکایی رسما اعلام کنند چنان توهینی را به ملت ایران روا نمی‌دانند.
گفتنی است مشابه اظهارات اهانت‌آمیز شرمن بارها در سخنان مقامات صهیونیستی و برخی اعضای کنگره علیه ملت ایران و نیز رئیس‌جمهور (دکتر روحانی) تکرار شده بود اما این اولین‌بار است که یک مقام مذاکره‌کننده در حین مذاکرات اقدام به اهانت می‌کند.

۱۳۹۲/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...