نسخه چاپی

با این "میوه" زمستان خود را بیمه كنید

این میوه از آنتی اكسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماریها، میكروبها و ویروس‌ها دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران دكتر احمد ساعدي، متخصص تغذيه در خصوص خواص انار گفت: انار ميوه‌اي حاوي ويتامين هاي گروه b و ويتامين c و يكسري از كارتنوئيدها كه خاصيت آنتي اكسيداني دارد مي‌باشد.

وي افزود: انار قند بالايي ندارد و وجود تانن (ماده فيبر مانند) در اين ميوه موجب مي شود كه انار را به يك ميوه پر باقيمانده تبديل كند.

وي در ادامه گفت: دانه‌هاي زرد رنگ داخل انار يك فيبر بسيار به هم فشرده اي است و خيلي ارزش غذايي مانند فيبرهاي ديگر ندارد اما لايه هاي نازك و سفيد رنگ در انار كه معمولا استفاده هم نمي شود سرشار از بكتين است.

اين متخصص تغذيه گفت: پكتين يك فيبر محلول در آب است كه بسيار مفيد است و سبزيجات است و باعث كاهش كلسترول خون و خطر بيماريهاي قلبي و عروقي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: در بعضي موارد انار يبوست را تشديد مي‌كند و به همين علت مصرف انار را به كساني كه دچار يبوست هستند توصيه نمي‌كنيم.

وي در پايان گفت: با وجود اينكه اين ميوه از قند بالايي برخوردار نيست اما افرادي كه ديابتي هستند بايد اين ميوه را به مقدار زياد مصرف نكنند چون قندي كه در آن است سريع الجذب است و فوري قند خون را بالا ميبرد.

۱۳۹۲/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...