نسخه چاپی

دیدار محرمانه كری با سنا برای جلوگیری از تصویب تحریم جدید

خبرگزاری رویترز گزارش كرده كه جان كری، وزیر خارجه و جك لیو، وزیر جدید خزانه‌داری آمریكا پنجشنبه آینده (۳۱ اكتبر) در جلسه‌ای با نمایندگان سنای آمریكا دیدار می‌كنند تا شاید بتوانند از تصویب تحریم‌های تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری كنند.

به گزارش نما به نقل از رویترز این دیدار بخشی از تلاش‌های اخیر دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است که به امید بهره‌مندی از "فضای جدید" برای رسیدن به توافق با تهران در سایه مذاکرات در جریان میان گروه پنج + یک با این کشور صورت می‌گیرد.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین، روسیه در قالب گروه ۵+۱ با ایران در روزهای هفتم و هشتم نوامبر آینده دیدار می‌کنند تا در ژنو دور دوم گفتگوهای هسته‌ای که اوایل ماه اکتبر آغاز شده بود را پیگیری کنند.کمیته امور بانکی مجلس سنا قرار بود هفته آینده تشدید تحریم های ایران را بررسی کند ولی به گفته ناظران پیش نویس این طرح هنوز بین اعضای کمیته توزیع نشده که می‌تواند بیانگر تعویق این اقدام باشد.

این کمیته پیش تر نیز قرار بود در ماه اوت این طرح را بررسی کند که با درخواست کاخ‌سفید این کار را به پس از برگزاری دور نخست گفت و گوهای جدید هسته ای با ایران موکول کرد.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...