نسخه چاپی

رئیس شورای شهر تهران:

آب و خاك تهران آلوده است

عکس خبري -آب و خاک تهران آلوده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه متاسفانه آب و خاك تهران آلوده است، گفت: كیفیت زندگی در شهر تهران آسیب‌پذیر بوده و سلامت مردم در معرض تهدید است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، احمد مسجدجامعی در مراسم دهمین سالگرد انتشار هفته‌نامه سلامت اظهار داشت: نشریه سلامت می‌تواند یک نشریه اجتماعی نیز تلقی شود زیرا در شرایط امروزی وجهه پزشکی با حوزه‌های متعدد اجتماعی و عدالت پیوند خورده است.

وی افزود: امروز دوران بیماری‌های واگیر گذشته است و باید به این واقعیت اعتراف کنیم که در شرایط فعلی مردم از مشکلات بسیاری در حوزه سلامت از جمله آلودگی هوای تهران و آلودگی‌های شیمیایی احتراق‌های ناقص رنج می‌برند، آب و خاک تهران آلوده است و موادی که شهروندان تهرانی مصرف می‌کنند، شرایطی را ایجاد کرده است که باید مساله سلامت را جدی‌تر به آن بپردازیم.

مسجد‌جامعی تصریح کرد: شاخص‌ها و کیفیت زندگی در شهر تهران آسیب‌پذیر بوده و سلامت مردم تهران در معرض تهدید است و اگر نتوانیم این شرایط کنونی را برطرف کنیم مسلمان به یک زندگی انسانی نمی‌رسیم از این رو پرداختن به مساله سلامت در مدیریت شهری یک امر ضروری است که امیدواریم با هماهنگی ساختارهای اجرایی و تلاش‌های مستمر مردمی در دوره چهارم به این مساله دست پیدا کنیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در دوره جدید شورای شهر کمیسیونی برای پرداختن به سلامت شهروندان و محیط زیست تشکیل شده است و سه رکن عدالت در سلامت، دسترسی آسان و ارزان به وسایل زندگی و مشارکت برای حل مشکلات را سرلوحه کارهای خود قرار خواهد داد.

مسجدجامعی با تشکر از زحمات دکتر فتاح‌زاده یکی از مسئولان هفته‌نامه سلامت که در طول یک دهه گذشته در حوزه نشر آموزه‌های سلامت بسیار تلاش کرده‌اند خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نشریه با وجود آنکه در ۱۰ سال اخیر شاهد جوانمرگی فعالان رسانه بودیم توانست مخاطبان خود را ساماندهی کند و نسلی از خبرنگاران را در عرصه رسانه تربیت کند و امیدواریم روزی ۱۰۰ سالگی این نشریه را افراد دیگری جشن بگیرند.

۱۳۹۲/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...