نسخه چاپی

هاشمی رفسنجانی:شهامت دولت برای فعال كردن دیپلماسی پویا ستودنی است/مقابل افراطی‌ها هشیار باشید

عکس خبري -هاشمي رفسنجاني:شهامت دولت براي فعال کردن ديپلماسي پويا ستودني است/مقابل افراطي‌ها هشيار باشيد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر این نكته كه نمی‌توان در دنیای معاصر بدون تعامل سازنده و دیپلماسی فعال به مسیر خود ادامه داد، تاكید كرد.

به گزارش نما، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار شرکت‌کنندگان همایش رؤسای واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ملت ایران به آن مرحله‌ای از هوشیاری رسیده‌اند که در جزر و مدهای سیاسی، خود، انقلاب و دستاوردهای آن را حفظ کنند.

وی با تمجید از شعور بالای سیاسی مردم در انتخابات اخیر گفت: مردم که دریچه‌ای برای امیدواری انقلاب باز کرده‌اند، از دستاوردهای آن محافظت و از دولت منتخب خود حمایت می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت روابط جهانی در دنیای کنونی گفت: نمی‌توان در دنیای معاصر بدون تعامل سازنده و دیپلماسی فعال به مسیر خود ادامه داد.

هاشمی رفسنجانی شهامت دولت یازدهم برای فعال کردن دیپلماسی پویا را ستودنی دانست و گفت: افراطیون همه هنر خویش را برای جلوگیری و مانع‌تراشی در کارهای دولت بکار می‌برند و عقلا باید هوشیار باشند که منطق اداره جامعه در شرایط فعلی، سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط آموزش عالی در سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی گفت: در جلسات رؤسای قوا به این نتیجه رسیدیم که باید با کمک مردم رکود علمی و دانشگاهی کشور را بشکنیم.

وی با تشریح فضای انقلابی آن زمان که فعالیت بخش خصوصی را نوعی ارتداد می‌دانستند، به جلسه‌ای با امام(ره) اشاره کرد و گفت: پس از ارائه گزارش من در مورد ضرورت تحصیل جوانان علاقمند به علم و دانش با هزینه‌های خانواده‌ها، ایشان فرمودند: هر کمکی از دست من بربیاید، انجام می‌دهم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطراتی از امام که در دو مقطع، یعنی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و آغاز به کار حزب جمهوری اسلامی از وجوه امام کمک کردند، گفت: هر دو کمک ایشان برکت‌های زیادی برای جامعه داشت و هنوز هم دارد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با بیان اهمیت استفاده از امکانات مردمی در جامعه اسلامی و توطئه‌هایی که طی سال‌های اخیر برای جلوگیری از حرکت توسعه‌ای مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در کشور انجام شد، گفت: دانشگاه آزاد، ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه علم و دانش در جامعه ایجاد کرده که می‌تواند با ارتقای کیفی خود، باعث تعالی علمی کشور تا سال‌های طولانی و حتی همیشه باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد توجه به مقاطع تکمیلی را از ضرورت‌های جامعه در شرایط فعلی دانست و گفت: دلسوزان می‌توانند همت خود را برای تقویت علم و دانش در جامعه نشان دهند.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...