نسخه چاپی

روزنامه ایران: ضرغامی برای پوشش تحریف آمیز اخبار سفر روحانی به نیویورك از او دلجویی كرد، اما...

این روزها صدا و سیما مملو از حضور مقامات دولت سابق یا افرادی شده است كه یكپارچه به حمایت از عملكرد دولت گذشته می‌پردازند.

به گزارش نما، روزنامه ایران ، روزنامه رسمی دولت نوشت:

چینش برنامه ها چنین است که مقامات دولت فعلی تا سخنی می گویند و برنامه  و سیاستی را اعلام می کنند، بی آن که محتوای برنامه ها به صورت کامل از صدا و سیما منعکس شود، تریبون در اختیار افراد عمدتاً مخالف دولت جدید و حامی دولت سابق قرار می گیرد. از حضور محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی تا شمس‌الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، تا پوشش سخنان مقامات دولت سابق در بخش‌های مختلف خبری - تحلیلی صدا و سیما، همگی نشان‌دهنده آن است که گویی از منظر اهالی جام جم هنوز دولت سابق استقرار دارد و تغییر و تحولی در اقلیم سیاست رخ نداده است.


البته مقصود این نیست که تریبون‌های صدا و سیما جاده یکطرفه در پیش گیرند و درکف اختیار دولت یا افراد مدافع برنامه‌های دولت قرار گیرند. گرچه در دوران دولت های نهم و دهم چنین کردند، بلکه منظور این است که صدا و سیما می‌بایست به گونه‌ای عمل کند که سخنان و برنامه‌های دولت، چنان که سزاوار است امکان پخش و انعکاس از صدا و سیما را پیدا کند چرا که حق مردمی که این دولت را برگزیده‌اند این است که بدانند و دریابند دولت چه تصمیماتی گرفته و اسباب و علل تصمیمات کارشناسی دولت چیست؟

اگر به کارنامه صدا و سیما در پوشش سخنان رئیس جمهور یا فعالیت‌های مختلف دولت رجوع شود، کم توجهی و گاه بی‌توجهی این رسانه به دولت مستقر به راحتی قابل تشخیص است.
در این راستا، روحانی، کم و بیش به رویه صدا و سیما انتقاد داشته و این انتقادات معطوف به قبل از انتخابات هم می‌شود. از نحوه پوشش سفرهای انتخاباتی روحانی تا بعد از انتخابات که دولت یازدهم تشکیل شد، صدا و سیما رویکردی عمدتاً یکطرفه و نامهربانانه در پیش گرفته است.
در جلسه 20 مهر ماه که اعتراض هیأت دولت به صدا و سیما به خاطر پوشش ضعیف و گاه تحریف‌آمیز سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به نیویورک به اوج رسید، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در جلسه هیأت دولت توضیحاتی ارائه داد و در صدد دلجویی برآمد. انتظار این بود پس از این جلسه رویه صدا و سیما اصلاح شده و اخبار حوزه دولت با رویکرد واقعی‌تری منتشر شود. لیکن نه تنها بهبودی حاصل نشد که این روزها آهنگ برنامه یکسویه دعوت از کارشناسان مخالف دولت و مقامات دولت سابق بر مقامات فعلی دولت سبقت گرفته است.

هنوز شهروندان ایرانی فراموش نکرده‌اند که وقتی دولت سابق مستقر بود، روزانه حجم انبوهی از اخبار و گزارش‌ها با لعاب پررنگ علیه دولت های پیشین روی آنتن صدا و سیما می‌رفت، اصحاب جام جم حتی یکبار هم اراده نکردند به مقامات دولت اصلاحات یا سازندگی فرصتی برای دفاع و توضیح داده بشود. بگذریم از این‌که نقد کارشناسی عملکرد دولت گذشته هم عموماً جایگاه چندانی در صدا و سیما نداشته است.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...