نسخه چاپی

منفورترین رئیس جمهور فرانسه

تازه ترین نظرسنجی موسسه بی وی ای نشان می دهد كه میزان محبوبیت اولاند رئیس جمهور فرانسه به كمتر از 26 درصد رسیده است. این برای نخستین بار است كه میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه به كمتر از 30 درصد رسیده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: نتایج یک نظرسنجی نشان داد که فرانسوا اولاند منفورترین رئیس جمهور در تاریخ فرانسه بوده و تشدید مشکلات اقتصادی مثل افزایش مالیات و رشد نرخ بیکاری تاثیر منفی زیادی بر محبوبیت وی در بین مردم فرانسه داشته است.

به گزارش رویترز؛ تازه ترین نظرسنجی موسسه بی وی ای نشان می دهد که میزان محبوبیت اولاند رئیس جمهور فرانسه به کمتر از 26 درصد رسیده است. این برای نخستین بار است که میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه به کمتر از 30 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش نارضایتی مردم فرانسه نسبت به افزایش مالیات، رشد فزاینده نرخ بیکاری و سیاست های دولت در زمینه مهاجرت تاثیر زیادی بر افت شدید میزان محبوبیت اولاند داشته است.

میزان محبوبیت اولاند پس از انتخاب وی در ماه می 2012 میلادی به شدت روند نزولی داشته ولی کاهش محبوبیت وی به کمتر از 26 درصد از زمان آغاز نظرسنجی موسسه بی وی ای در 32 سال پیش بی سابقه بوده است.

این مساله نشانگر چالش جدی دولت فرانسه برای احیای اعتماد عمومی نسبت به اولاند است و انتشار این گزارش شانس اولاند برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور فرانسه را به شدت کاهش داده است.

بر اساس این نظرسنجی بیش از 97 درصد رای دهندگان راستگرای فرانسه با اولاند مخالف هستند که این رقم در مقایسه با سایر روسای جمهور فرانسه بی سابقه است.

در نظرسنجی اخیر موسسه هاریس اینتراکتیو نیز بیش از چهار پنجم مردن فرانسه اعلام کردند که اولاند شانس کمی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی خواهد داشت.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...