نسخه چاپی

اولین گزارش بازرسان درباره سوریه

مدیر كل سازمان بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی در اولین گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل به نقل از دولت سوریه اعلام كرد كه این كشور دارای ۴۱ واحد تاسیسات تولید سلاح شیمیایی در ۲۳ كارگاه تولید این نوع تسلیحات است.

به گزارش نما به نقل از راشا تودی نوشت: "احمد ازومچو" مدیر کل سازمان بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی در اولین گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل به نقل از دولت سوریه اعلام کرد که این کشور دارای 41 واحد تاسیسات تولید سلاح شیمیایی در 23 کارگاه تولید این نوع تسلیحات است.

بنا بر اعلام ازومچو، حدود 1300 تن مواد اولیه تولید تسلیحات شیمیایی و 1230 قبضه از تسلیحات پرنشده در این کارگاه‌ها انبار شده است.

ازومچو همچنین تاکید کرد که بازرسان بین‌المللی در حال نظارت بر روند نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه هستند و اطلاعات 37 واحد از 41 واحد تاسیسات را جمع‌آوری کرده‌اند.

بنا براین گزارش، بازرسان این سازمان قرار است کار تخریب و از بین بردن تجهیزات مربوط به تولید سلاح های شیمیایی را تا اوایل نوامبر تکمیل کنند.

این در حالی است که به علت‌ مسئله امنیتی بازرسان هنوز از دو کارگاه تولید سلاح بازدید نکرده‌اند. هیچ جزییاتی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود در این دو سایت شیمیایی سوریه در دست نیست و این احتمال وجود دارد که سوریه نتواند به برخی از برنامه های زمان بندی شده توسط سازمان ملل دست یابد.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...