نسخه چاپی

انتقاد جان كری از فشارهای اسرائیل

وزیر خارجه آمریكا ضمن دفاع از سیاست دیپلماتیك كشورش برای حل بحران هسته‌ای ایران، به‌صورت تلویحی از فشارهای رژیم صهیونیستی در فرآیند مذاكرات هسته‌ای ایران انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: وزیر خارجه آمریکا ضمن دفاع از سیاست دیپلماتیک کشورش برای حل بحران هسته‌ای ایران، به‌صورت تلویحی از فشارهای رژیم صهیونیستی در فرآیند مذاکرات هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛‌ جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در سخنانی در واشنگتن درباره خلع سلاح و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خاطرنشان کرد آمریکا این فرصت را به دست آورده تا تمایل واقعی ایران را برای پیگیری برنامه هسته‌ای صلح‌جویانه‌اش به بوته آزمایش بگذارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این ایده که آمریکا چنین فرصتی را بررسی نکند، کاملاً غیرمسئولانه خواهد بود. ایران اواسط اکتبر مذاکره با قدرت‌های گروه 1+5 را درباره برنامه هسته‌ای مناقشه‌برانگیزش از سر گرفت.

دور جدید گفت‌وگوها بازتابی مثبت داشت و قرار است گفت‌وگوهای جدید طی روزهای هفتم و هشتم نوامبر [16 و 17 آبان ماه] در ژنو پیگیری شود. اما اسرائیل به این گشایش دیپلماتیک بین غربی‌ها و ایران نگاه مثبتی ندارد.

بنابه اعلام رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تردید دارد که آمریکا تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران را کاهش دهد. وی همچنین روز یک‌شنبه خواستار افزایش فشارها روی ایران شد و روز دوشنبه نیز در همین رابطه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

جان کری افزود: برخی‌ تلاش می‌کنند تا به‌هرشیوه ممکن که شده این‌طور القا کنند که آزمایش راه دیپلماتیک با تهران، به‌نوعی خوب پیش نمی‌رود. کری البته به نام اسرائیل اشاره نکرد. وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد: ما در برابر این تاکتیک‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

یک وزیر اسرائیلی نیز روز پنج‌شنبه اذعان کرده بود بین این رژیم و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران اختلاف نظرهای جزئی وجود دارد.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...