نسخه چاپی

منفورترین رئیس جمهور تاریخ

براساس یك نظرسنجی جدید مشخص شد كه فرانسوا اولاند ركورد نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ فرانسه را كسب كرده است.

به گزارش نما به نقل از راشاتودی، این در حالی است که براساس این نظرسنجی، عوامل اصلی نارضایتی از فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه عبارتند از افزایش مالیات، بیکاری و سیاست‌های مهاجرت. نظرسنجی موسسه BVA فاش ساخت که در میان کسانی که در ماه اکتبر در نظرسنجی شرکت کردند، میزان محبوبیت فرانسوا اولاند به ۲۶ درصد رسیده است. بررسی موسسه BVA نشان داد: در طول اکتبر ۲۰۱۳ میزان محبوبیت فرانسوا اولاند به ۲۶ درصد رسید و در مقابل ۷۳ درصد با او مخالفت کرده‌اند. با این نظرسنجی رکورد محبوبیت کمتر از ۳۰ درصد شکسته شد و در تاریخ فرانسه رکورد نامحبوب بودن یک رئیس‌جمهور شکسته شد.

محبوبیت رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه کمی پس از انتخابات ماه مه ۲۰۱۲ رو به افول حرکت کرد. گائل سلیمان، معاون مدیرکل این موسسه نظرسنجی گفت: هرگز طی ۳۲ سالی که ما نظرسنجی کردیم، یک رئیس‌جمهور محبوبیتش به زیر ۳۰ درصد نرسیده بود.

تضعیف اقتصاد شرایط سختی را برای فرانسوا اولاند ایجاد کرده و بیکاری بالا و افزایش مالیات موجب نارضایتی مردم شده‌اند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد: ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که سیاست‌های دولت کارآمد نیستند و ۷۴ درصد نیز گفتند این سیاست‌ها ناعادلانه هستند. دیگر نظرسنجی‌ها نیز نتایج خوبی را برای اولاند به همراه نداشته است. چندی پیش یک نظرسنجی نشان داد که ۸۰ درصد از رای‌دهندگان فرانسوی عقیده دارند که اولاند در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال ۲۰۱۷ پیروز نخواهد شد.

۱۳۹۲/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...