نسخه چاپی

بازداشت معاون شاخه سیاسی اخوان المسلمین

یك منبع در وزارت كشور مصر، روز چهارشنبه، از بازداشت «عصام العریان» معاون رئیس حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین خبر داد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، یک منبع در وزارت کشور مصر اعلام کرد نیروهای امنیتی مصر، عصام العریان، یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین که معاون رئیس حزب آزادی و عدالت است را دستگیر کردند. تلویزیون مصر به نقل از این منبع امنیتی گزارش داد، پلیس، بامداد چهارشنبه، عصام العریان را در شهرک «القاهره الجدیده» بازداشت کرد.

خبرگزاری دولتی مصر (الشرق الاوسط) نیز خبر بازداشت العریان را تایید کرد. بازداشت العریان در چارچوب سرکوب های سیاسی اخوان المسلمین پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری اسلام گرای مصر در تاریخ سوم ژوئیه توسط ارتش این کشور، صورت گرفته است. نیروهای امنیتی مصر در بیست و هفتم آگوست گذشته، «محمد البلتاجی» از رهبران اخوان المسلمین را بازداشت کردند و دادستان کل مصر نیز در همان زمان وی را به اتهام «تحریک به قتل تظاهرات کنندگان»، به ۱۵ روز حبس محکوم کرد.

العریان پیشتر مشاور محمد مرسی، رئیس جمهور مصر بود که در ژاویه گذشته از این مقام استعفا داد. وی از بارزترین چهره های اخوانی بود که خواستار ادامه تظاهراتی اعتراضی به برکناری مرسی بود.

۱۳۹۲/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...