نسخه چاپی

بن‌بست جهانی بیكاری برای 75میلیون جوان

سازمان جهانی كار با ارائه گزارش بحران بیكاری جوانان و اینكه امكان خروج از كار هر جوان 3 برابر یك فرد بزرگسال است اعلام كرد: 40 درصد كل بیكاران جهان را جوانان تشكیل می دهند

به گزارش نما به نقل از مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره بحران بیکاری جوانان اعلام کرد: یک موضوع مهم در ادامه بحران جهانی شغل برای جوانان ورود و باقی ماندن در بازار کار است و امروز کارجویان جوان با این موضوع مواجه هستند.

بر پایه این گزارش، احتمال اینکه جوانان از بازار کار کشورها خارج شوند 3 برابر بیشتر از بزرگسالان است. با توجه به برآوردهای سازمان جهانی کار از تعداد کل بیکاران کشورها حدود 75 میلیون نفر معادل 40 درصد کل بیکاران کشورها را جوانان تشکیل می دهند.

به صورت کلی، بخشی از بیکاران یادشده از 152 میلیون جوانی هستند که در مناطق مختلف جهان در روز با 1.25 دلار زندگی می کنند. همچنین 227 میلیون جوان نیز در شرایط بسیار آسیب پذیر در کشورها زندگی می کنند. با این حال، تعداد بسیار زیادی از کشورها در حال کار بر روی شیوه های مقابله با این مسئله بسیار مهم هستند.

این تلاش ها می تواند از طریق یک همکاری استراتژیک منجر به ترویج کار مناسب برای زنان و مردان جوان شود که قطعا موثر خواهد بود. به همین دلیل، سازمان بین المللی کار در برنامه اشتغال برای جوانان راه اندازی شیوه های خوب مانند ابتکار در اشتغال را دنبال می کند که به دنبال شناسایی، تبادل و انتشار بهترین روش ها برای ترویج کار مناسب برای جوانان و نوجوانان در جهان است.

سازمان جهانی کار تاکنون این طرح را به صورت منطقه ای در 2009 و جهانی در 2012 دنبال کرده است. در پاسخ به درخواست کشورهای عضو سازمان جهانی کار نیز برای اجرای فاز سوم این برنامه تصمیم گیری شده است. در این مرحله از کار ترویج اشتغال جوانان 6 معیار ارتباط، تاثیر، بهره وری، پایداری، نوآوری و تکرار مدنظر و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...