نسخه چاپی

شكلات بخورید تا سكته نكنید

به گفته دكتر اسكار فرانكو و همكارانش از دانشگاه كمبریج در انگلیس، مصرف شكلات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی همچون حمله قلبی و سكته مغزی را كاهش می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر پژوهشگران اعلام کردند مصرف بالای شکلات با کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی همراه است.

به گفته دکتر اسکار فرانکو و همکارانش از دانشگاه کمبریج در انگلیس، مصرف شکلات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی همچون حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

دکتر فرانکو و همکارانش در این تحقیقات نتایج هفت تحقیق پیشین با مشارکت بیش از 100 هزار نفر را بررسی و تاثیر مصرف شکلات را بر بیماری‌های قلبی-عروقی بررسی کردند.

در پنج مورد از تحقیقات، مصرف بالاتر شکلات خطر کمتر بیماری‌های قلبی-عروقی را در پی داشت؛ به طوری که بیشترین میزان مصرف شکلات در تحقیقات، با کاهش 37 درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و کاهش 29 درصدی خطر بروز سکته مغزی همراه بود.

در این حال، در این تحقیقات اشاره‌ای به نوع شکلات مصرفی نشد.

پژوهشگران اعلام کردند لازم است در مورد نتایج این تحقیقات با احتیاط برخورد شود، چرا که شکلات کالری زیادی دارد و مصرف زیاد آن با افزایش وزن همراه خواهد بود و از این رو خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران تصریح کردند با توجه به مزایای مصرف شکلات برای سلامتی،لازم است شیوه‌هایی برای کاهش سطح چربی و قند موجود در آن کشف شود.

به گزارش یونایتدپرس از کمبریج، نتایج این تحقیقات در کنگره «انجمن پزشکان قلب اروپا» در پاریس ارائه شد.

۱۳۹۲/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...