نسخه چاپی

هاشمی رفسنجانی جانشین حسن روحانی شد

اكبر هاشمی رفسنجانی شخصا اداره امور مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت.

به گزارش نما به نقل از روز نو، بعد از رفتن حسن روحانی از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب رییس برای این مرکز به یکی از مسایل جذاب برای رسانه ها تبدیل شده بود و چند نفر هم برای ریاست این مرکز مطرح شدند که در آخر برای پذیرش این سمت توافقی میان این افراد و اکبر هاشمی رفسنجانی حاصل نشد. از جمله این افراد آیت الله امینی و ناطق نوری بودند که از پذیرش این سمت امتناع کردند.

براساس این گزارش، پس از اینکه هاشمی جانشین شایسته ای برای دکتر روحانی در مرکز نیافت، اخیرا تصمیم گرفتند که شخصا اداره این مرکز را به عهده بگیرند و یک جانشین از سوی خود در مرکز داشته باشند.

همچنین روز چهارشنبه نیز هاشمی در نخستین حکم خود غلامرضا فروزش را به عنوان معاون اجرایی و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد و مراسم تودیع و معارفه وی نیز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع برگزار شد.


محمد هاشمی : طبق اساسنامه آیت‌الله هاشمی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک است/انتخاب قائم‌مقام قطعی نشده است

در همین راستا مسئول دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: بر اساس اساسنامه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز هستند، پس اگر کسی را برای این مسئولیت تعیین کنند باید به او تفویض اختیار کنند و هنوز کسی را انتخاب نکرده‌اند.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه "اساسنامه مرکز تحقیقات استراتژیک اینگونه است که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز هست"، توضیح داد: رییس مجمع می‌تواند برخی اختیاراتش را در حوزه‌هایی به معاونان یا اشخاصی به عنوان قائم مقام تفویض اختیار کند و در گذشته هم همین‌طور بوده است.

وی با بیان اینکه "در گذشته نیز آیت‌الله هاشمی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده‌اند"، اظهار کرد: ایشان مدتی قائم مقام داشتند و در زمانی اختیارات بیشتری را به آقای روحانی تفویض کرده بودند و در زمانی هم که دکتر روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند، به عنوان قائم مقام آیت‌الله هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک فعالیت می‌کردند و حدوداً از سال 85 به عنوان رییس مرکز فعالیت داشتند.

هاشمی با اشاره به اعطای حکم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای غلامرضا فروزش به عنوان معاونت اجرایی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع طی روزهای گذشته، گفت: ایشان در حال حاضر امور اجرایی را عملیاتی می‌کنند. ممکن است فرد دیگری حکم قائم مقامی را دریافت کند یا بقیه معاونان نیز تعیین شوند اما هنوز دقیقاً این موضوع مشخص نشده است پس در هر صورت هرکس تعیین شود، باید حکم تفویض اختیارات را بگیرد یا اینکه بخشی از مسئولیت‌ها بستگی به نظر آیت‌الله هاشمی دارد.

مسئول دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه "بر طبق اساسنامه، آیت‌الله هاشمی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز هست"، گفت: ممکن است ایشان برای فرد دیگری یا حوزه‌های معاونت دیگر یا حتی قائم مقام، احکامی صادر کند، ولی بر اساس اساسنامه ایشان رییس مرکز تحقیقات هستند و نیازی نیست برای خودشان حکمی صادر کنند.

۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...