نسخه چاپی

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس:

نگرانی از حذف كارمندان در یارانه نقدی

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه شناسایی افراد پردرآمد تقریباً محال است، گفت: نگرانی از این وجود دارد كه كارمندان دولت و كارگران از پرداخت یارانه نقدی حذف شوند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با تهران پرس با بیان اینکه شناسایی افراد پردرآمد تقریباً محال است، گفت: نگرانی از این وجود دارد که کارمندان دولت و کارگران از پرداخت یارانه نقدی حذف شوند.

وی افزود: در حالیکه آمریکا بزرگترین بدهکار جهان در طول تاریخ است اما هیچگاه چنین مطالبی از جانب مقامات رسمی آنها عنوان نمی‌شود و اینکه از زبان دومین شخصیت ایران عنوان شود که خزانه خالیست به مصلحت نظام نیست.

این مقام مسئول افزود: حتی اگر خزانه کشور خالی باشد نباید به صورت رسمی اعلام شود چون کشور ما از ذخایر ارزشمندی برخوردار است که اگر به خوبی مدیریت شود هیچ زمانی از نظر بودجه مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: اگر مشکلی بوجود آید مربوط به عدم مدیریت صحیح است و تا جایی که اطلاع دارم کشور ایران در صندوق توسعه ملی مبالغ قابل توجهی در حد 55 میلیارد دلار منابع دارد.

نماینده مردم گفت: اگر سرمایه‌گذاران کشور برای صادرات با بروکراسی اداری مواجه نشوند ارز‌آوری خوبی برای کشور خواهند داشت.

خطای 80 درصدی در خوشه‌بندی‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناسایی افراد پردرآمد تقریباً محال است، گفت: نگرانی از این وجود دارد که کارمندان دولت و کارگران از پرداخت یارانه نقدی حذف شوند.


موسوی لارگانی در مورد حذف دهک‌ها از پرداخت یارانه‌ها گفت: شناسایی دهک‌های پردرآمد کار سختی است و اگر دولت بخواهد از طریق فرم‌هایی که در ابتدای ثبت‌نام یارانه‌ها به روش خود اظهاری تکمیل شده است اقدام کند این کار محال است چون خوشه‌بندی‌های اعلام شده در ابتدای کار بین 70 تا 80 درصد خطا داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط کنونی افرادی وجود دارند که درآمد چندصد میلیونی در ماه دارند اما نه عوارض می‌دهند و نه مالیات می‌پردازند و در هیچ‌جا درآمد انها ثبت نمی‌شود ولی کارمندان هم مالیات می‌دهند و حقوق آنها مشخص است و الان نیز بیم آن می‌رود که در حذف یارانه‌ها تعدادی کارمندان دولت از پرداخت یارانه حذف شوند

۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...