نسخه چاپی

بازی دوستانه ایران و آمریكا قطعی شد

رییس فدراسیون فوتبال می گوید با معاون ظریف برای برگزاری بازی های دوستانه جلسه گذاشته است.

به گزارش نما:سفر بلاتر رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس AFC به ایران، شدیدا مشغله های علی کفاشیان را زیاد کرده است. رئیس فدراسیون این روزها درگیر برگزاری همایش علم و فوتبال است و می گوید وقت سر خاراندن ندارد. با او درباره این مسئله مهم، میزبانی جام ملت ها، برنامه های تیم ملی و... صحبت کردیم.

اوضاع و احوال فوتبال خوب هست؟ هفته شلوغی در پیش دارید.

بله، البته شما که از اوضاع فوتبال بهتر از ما خبر دارید ولی همانطور که گفتید شدیدا مشغول هستیم. میهمان ویژه زیاد داریم. آقای بلاتر رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس afc به تهران می آیند. بالاخره برای فوتبال ما خوب است که این مقام ها بیایند. داریم برنامه ها را هماهنگ می کنیم. امیدواریم بتوانیم از پس این میزبانی بر بیائیم.

روز چهارشنبه می آیند؟

بله، روز چهارشنبه آنها در تهران خواهند بود.

در دیدار شما چه اهدافی خواهید داشت؟

در جریان برنامه ها هم که هستید. دید و بازدیدهای زیادی از ایران و برنامه های ما خواهند داشت. همینطور در کنگره علم و فوتبال هم شرکت می کنند. هدف خاصی نداریم جز اینکه بتوانیم درباره مسایل بین المللی صحبت هایمان را کنیم و همینطور میزبانی خوبی از آنها داشته باشیم.

ممکن است برای میزبانی جام ملت ها هم با او حرف بزنید؟

نه، این مسئله به فیفا مربوط نمی شود. ما از این سفر بیشتر به دنبال مسایل تبلیغاتی هستیم. به هر حال پس از صعود، حضور آقای بلاتر هم می تواند کمک زیادی به تبلیغ فوتبال ما در دنیا کند. شاید این مسئله در گرفتن میزبانی هم تاثیرگذار باشد.

چرا آقای فرگوسن به ایران نیامدند؟

آقای کروش با فرگوسن حرف زد. او گفت که به دلیل بیماری همسرش نمی تواند به ایران بیاید. البته در این مراسم، قرار است رئیس فدراسیون فوتبال قطر هم حاضر باشد. رئیس کمیته جهانی پزشکی هم می آید. میهمان ویژه زیاد خواهیم داشت.

برای گرفتن میزبانی جام ملت ها کار چطور پیش می رود؟

قرار است در سه تاریخ نمایندگان AFC به ایران بیایند و بازدیدهای لازم را انجام بدهند. پس از تائید آنها، قرار است در اواخر بهمن ماه تصمیم گیری در این زمینه صورت بگیرد. در آن سه تاریخ تمام بازدیدها از استادیوم ها، شهرها و امکانات صورت می گیرد و سپس گزارش های لازم به AFC داده می شود. در نهایت این هیات رئیسه AFC است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.

ظاهرا قرار است با یک شرکت بین المللی برای گرفتن میزبانی جام ملت ها همکاری کنید.

بله، یک شرکت معتبر در دنیا هست که کارش گرفتن میزبانی است، یعنی شرایط یک کشور را برای گرفتن میزبانی مهیا می کند. آنها با قطری ها هم همکاری کردند. ما مذاکراتی با آنها داشته ایم و احتمالا قرارداد می بندیم. در یکی دو سال گذشته ما بهترین عملکرد را در آسیا برای گرفتن میزبانی ها داشته ایم. امسال بازی های زیر 14 سال را در مشهد برگزار کردیم. امسال میزبانی مسابقات جوانان با حضور 4 کشور در کرمان بودیم. بازی های نوجوانان آسیا را هم که سال گذشته در دستگردی میزبانی کردیم. حالا AFC تصویب کرده که بازی های زیر 15 سال هم در همدان برگزار شود. اگر بتوانیم میزبان جام ملت ها را هم بگیریم، کلکسیون میزبانی هایمان تکمیل می شود. اگر برای تیم المپیک هم یک میزبانی بگیریم که این کلسیون کامل کامل می شود. ما حتی برای گرفتن میزبانی فوتبال ساحلی جهانی و آسیایی هم اقدام کرده ایم. من با مسئولان کیش جلسه ای را برگزار کردم و آنها هم استقبال کردند که میزبان مسابقات باشند. امیدوارم بتوانیم برای فوتبال ساحلی هم یک میزبانی خوب بگیریم.

برای گرفتن میزبانی جام ملت ها چند رقیب دارید؟

عربستان، امارات و فکر کنم تایلند 3 رقیب ما هستند. البته در سفری که من به غرب آسیا داشتم اکثر کشورهای عربی از جمله کویت از میزبانی ما حمایت کردند. شیخ احمد رئیس کمیته المپیک آسیا هم استقبال زیادی از میزبانی ما کردند. در سفراخیرم به سنگاپور هم حمایت های زیادی از میزبانی ما شد. امیدوارم که بتوانیم در این ماموریت سخت موفق باشیم.

شانس ما چقدر است؟

من شانس میزبانی را زیاد دیده ام. فقط ممکن است بعضی امتیازها که رقیبان ما بدهند، کار را سخت کند.

شما نمی توانید امتیازی بدهید؟

بالاخره پول نقش مهمی دارد و خیلی ها پول خرج می کنند ولی دست و بال ما بسته است و پولی نداریم که به کسی بدهیم. سعی می کنیم با لابی های خود بتوانیم این میزبانی را بگیریم.

آقای کروش کی به تهران می رسند؟

او قرار است امروز صبح در ایران باشد. قرارداد کمپ را نهایی کرده است، فقط اسم کمپ را یادم رفته که به شما بگویم. در خاطرم نیست ولی همه چیز نهایی شده و به محض بازگشت، ایشان اطلاعات لازم را خواهند داد.

بازی دوستانه هم که نداریم.

آن هم ردیف می شود انشاالله.

ظاهرا فقط بازی با آمریکا نهایی شده است.

بله، سفر ما به آمریکا قطعی است. یک جام چهارجانبه برگزار می شود که ما هم یکی از کشورها هستیم. فعلا بازی ایران و آمریکا قطعی است اما نام دو حریف دیگر مشخص نشده است. این مسابقات هم بعد از فروردین سال بعد برگزار خواهد شد.

ظاهرا آقای کروش به خاطر نوع برنامه ریزی سازمان لیگ ناراحت هستند.

خب بالاخره باید هماهنگی لازم در این زمینه صورت بگیرد. آقای کروش گفته اند که از 20 فروردین تمام بازیکنان شان را می خواهند. سازمان لیگ هم باید هماهنگی های لازم را در این زمینه انجام دهد.

آقای کروش گفتند خنده دار است که تا اسفند بازی دوستانه نداریم.

بالاخره ایشان راضی نیست ولی ما بازی تایلند و لبنان را داریم که می تواند دیدار دوستانه باشد. بالاخره اینها هم بازی است. ولی زمان که بگذرد، امیدواریم همه چیز درست شود.

به هر حال نگرانی زیاد است.

ما رایزنی هایی کرده ایم و انشاالله همه چیز حل می شود.

راستی آقای کفاشیان یک سوال حاشیه ای. شما شخصا به رونالدو علاقه دارید یا مسی؟

هر دو بازیکنان خوبی هستند و باعث بالا رفتن کیفیت فوتبال شده اند. آنها خوب بازی می کنند و وقتی در زمین باشند، مردم دوست دارند بازی را ببینند.

خود شما کدام را انتخاب می کنید؟

من از هر دو این بازیکنان خوشم می آید اما نه اینکه خودم دونده بوده ام، استایل دویدن رونالدو را دوست دارد. بدنش بدجور آماده است و ماهیچه هایش کاملا آماده است.

می توانید رونالدو را در 100 متر بگیرید؟

(خنده) نه بابا، رونالدو خیلی قوی است. با اینکه دونده بودم ولی سنم بالاست. رونالدو من را می گیرد!

مکث

جلسه کفاشیان با معاون ظریف

فعلا مذاکره با لهستان و مجارستان

فدراسیون فوتبال با وزارت امور خارجه مذاکرات خوبی را برای کمک به انجام بازی های دوستانه تیم ملی داشت. علی کفاشیان این مسئله را تائید می کند و توضیح می دهد: «قرار شد لیست کشورهایی را که مورد نظر ماست به وزارت خارجه بدهیم تا آنها از طریق معاونت اروپا، آمریکا و آفریقا بتوانند برای انجام بازی های دوستانه به ما کمک کنند.»

کفاشیان درباره جلسه خود از معاون ظریف معاون وزیر امور خارجه می گوید: «با آقای دکتر روانچی جلسه خوبی برگزار کردیم که ایشان قول دادند با یکسری کشورها از جمله لهستان، مجارستان و دیگر کشورهایی که با ما رابطه خوبی دارند، مذاکره کنند تا بتوانیم با آنها بازی کنیم. ما هم باید لیست خود را در اختیار آنها قرار دهیم.»

او در پایان توضیح می دهد: «آقای ظریف به فوتبال علاقمند هستند. آقای روانچی هم که علاقه زیادی به فوتبال داشتند و گفتند تا جایی که بتوانند به ما کمک می کنند.»

۱۳۹۲/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...